Vítězové festivalu Česká taneční platforma 2011
zprávy
O dvou vítězích je v tuto chvíli již jasno. Cenu diváka s nejlepším průměrným ohodnocením získala inscenace Mah Hunt choreografů Lenky Vágnerové a Pavla Maška ze souboru DOT504. Duet dvou lidí, kteří zakouší různé způsoby lovu, mohou diváci vidět v repríze 19. dubna od 20 hod. v divadle Ponec. Pořádající občanské sdružení Tanec Praha se rozhodlo vyhlásit vítěze ocenění Taneční inscenace roku a Tanečník / Tanečnice roku a zároveň předat Cenu diváka 6. června při slavnostním zahájení festivalu TANEC PRAHA 2011 v divadle Ponec.
Již potřetí byla organizátory Institutu Světelného Designu udělena Cena za nejlepší světelných design. Odborná porota pod vedením švédského světelného designéra Svanta Grogarna předala cenu Pavle Beranové, která vytvořila světelný design k choreografii Nataši Novotné (420PEOPLE) Sacrebleu. Hlavním kritériem poroty nebylo pouze precizní provedení, ale zejména podnětnost světelného designu a jeho kompatibilita s dalšími jevištními prvky. „Ocenili jsme zejména působivou asymetrii světla a dění na jevišti. Inscenace nás též oslovila silným sdělením a imaginativností,” říká Grogarn. V souvislosti se světelným designem porotu upoutala i choreografie Transforma (VerTeDance), která zaujala zejména účinným napojením světla na emoce performerů, a dále technicky čistá práce se světlem v inscenaci Mah Hunt (DOT504), kde světelný design zdařile konvenoval s dynamikou díla a scénickým designem. Organizátoři se shodli, že přínos a smysl ceny je zejména podpořit slibnou a nápaditou realizaci, která ukazuje zajímavá světelná řešení. V minulých letech cenu obdrželi Tomáš Morávek a Jan Komárek. Závěrečná diskuze se zahraničními hosty přinesla pár přínosných podnětů a postřehů o kvalitě českého současného tance. „Byla jsem velice příjemně překvapena návštěvností a přijetím semináře Nové čtení tance, jehož diskuzí se aktivně zúčastnilo nejméně 70 lidí,” říká ředitelka a zakladatelka sdružení SE.S.TA Marie Kinsky, „Zaujala mě také schopnost formulovat a přesnost otázek, se kterými přicházeli čeští kritici a choreografové. Francouzští hosté semináře, Génevieve Vincent a Jean Gaudin, byli strženi energií a intenzitou, které z diskuzí vyvěraly,“ dodává Kinsky. Premiéra tohoto semináře v Praze, kde se u jednoho stolu sešli kritici, historici a choreografové nad otázkami o prvcích choreografické analýzy, upoutala také zahraniční hosty České taneční platformy. Seminář mimo jiné ukázal, že choreografické umění je opravdu živé a může oslovit publikum i mimo okruh běžného diváctva. Nominace na cenu nejlepší Taneční inscenace roku: (v abecedním pořadí)
DIVADLO | The Theatre | Farma v jeskyni
Mah Hunt | DOT504 | Lenka Vágnerová & Pavel Mašek
REEN | 420PEOPLE | Václav Kuneš
Sacrebleu | 420PEOPLE | Nataša Novotná
Sunyata | Kateřina Stupecká
Transforma | VerTeDance | Maya Lipskem
Void Amongst Humans | Jarek Cemerek
Nominace na cenu Tanečník | Tanečnice roku: (v abecedním pořadí)
Jarek Cemerek | Void Amongst Humans
Martina Lacová | Transforma | VerTeDance + between a rock and a hard place | ME-SA
Pavel Mašek | Mah Hunt, Perfektní den | DOT504
Milan Odstrčil | REEN | 420PEOPLE
Patricie Poráková | DIVADLO | The Theatre | Farma v jeskyni
Pořadí Ceny diváka:
Mah Hunt, REEN, Void Amongst Humans, Side Effects, Sacrebleu, Sunyata, Divadlo / The Theatre, Umíněnost ztracených, between a rock and a hard place, Perfektní den aneb Mr. Gluteus Maximus, Hádej, kolik je hvězd, Exkurze s Helgou, Transforma, Grooves
Pavla Beranová
Po absolvování roční pracovní stáže v Theatres de Nimes (FR) začala pracovat v pražském Divadle Archa, kde dodnes působí jako externí technik a světelný designér. Podílela se však také na projektech v divadle Kolowrat, v experimentálním prostoru NoD, v divadle Ponec nebo ve filharmonii Hradec Králové. V letech 2004–2006 byla světelným designérem italské taneční skupiny Off-ouro a i v současnosti spolupracuje s choreografy v oblasti současného tance. Dlouhodobě se zabývá světlem v architektuře. Na podzim roku 2009 absolvovala stáž v pařížském studiu světelného designu Odile Soudant, kde měla možnost pracovat na jednom z výstavních projektů Jeana Nouvela. Zdroj: ČTP
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 16 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 16 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 19 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 19 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 21 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero