Po sérii nedávných, rozruch způsobujících událostí v Divadle PONEC, jejichž vyústěním bylo jmenování nové Umělecké rady (dvoudílný rozhovor zde a zde), se také Studio ALTA rozhodlo vyhlásit konkurzy na nový kurátorský/programový tým. Setkali jsme se s Alicou Minar, Orinem Rodriguezem, Romanem Poliakem a Tobiášem Nevřivou, jeho čerstvými, velice mladými členy v budově bývalého pivovaru v Libni, kam ALTA přesídlila po několikaletém působení – od prvopočátku dočasném – v části karlínské Invalidovny.
rozhovory
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
Taneční konzervatoř hl. m. Prahy má od letošního školního roku novou ředitelku Pamelu Morávkovou. Mnoho let vyučovala na konzervatoři klasický tanec a v nové funkci nahradila emeritního ředitele Jaroslava Slavického, a to po téměř třiceti letech.
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
Laureátku Thálie 2024 Kláru Jelínkovou nepřehlédnete. Výrazné oči a upřený pohled vás zaujmou již z dálky.
Otto Bubeníček: „Potřebuji pravdu, upřímnost a čistotu“
Je mi tak jedenáct, dvanáct, jsem ve druhém, možná třetím ročníku na Taneční konzervatoři. Jednoho dne přišli na hodinu klasiky. Byli super šikovní a byli dva. Úplně stejní. Aspoň to tak zprvu vypadalo.
„Běžní lidé si se současným tancem nevědí rady. Musíme být srozumitelnější a přístupnější,“ říká Simona Machovičová
Simona Machovičová, slovenská tanečnice a choreografka působící v České republice, získala širší nominaci na Cenu Thálie za svůj výkon v autorské choreografii PULPS.
Petr Horníček: „Dřív mě fascinoval adrenalin, akrobacie a nyní mě baví hledat nové cesty“
Zakladatel a principál novocirkusového souboru Losers Cirque Company, ale také akrobat, scénograf a režisér Petr Horníček se od dětství profiloval jako všestranný sportovec a milovník bojového umění.
Tvorba na rozcestí: Honza Malík o cestě od NANOHACH k uskupení PULSAR a k novým výzvám
Honza Malík, významná osobnost české taneční scény, založil před dvaceti lety soubor NANOHACH. V roce 2016 přišlo jeho překvapivé rozpuštění, které vzbudilo pozornost nejen tanečníků a kritiků, ale i široké veřejnosti.
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
Slovensko je v poslední době pod drobnohledem zahraniční umělecké komunity, a to ve spojitosti s činností a konáním tamější ministryně kultury Martiny Šimkovičové ze Slovenské národní strany.
Stano Dobák: „6 DEGREES je svět, který už asi nikdo z nás nezažije.“
Již za pár dní se pražské divadlo X10 stane dějištěm nevšedního, v České republice dosud nevídaného zážitku. Tanečně-performativní instalace s názvem 6 DEGREES spojí živý performance art a digitální prostředí virtuální a smíšené reality.
Filip Zahradnický: „Bez techniky a drilu to nejde. V Česku se lidé něco naučí, vytvoří představení, vidí, že to nějakým způsobem funguje, a stačí jim to.“
Žonglér Filip Zahradnický patří k první generaci umělců nového cirkusu, kteří obor přímo vystudovali, a to na The Academy of Modern Circus (AMoC) v dánské Kodani.
Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
V uplynulém školním roce uběhlo třicet let od založení Pražské taneční konzervatoře, bývalé Taneční konzervatoře Ivo Váni-Psoty. Úctyhodné číslo, které by mnohé subjekty na poli tanečního umění využily k oslavám, však zůstalo v případě soukromé konzervatoře sídlící v Řepích bez povšimnutí.
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
K prvnímu srpnu nastupuje na post ředitelky Taneční konzervatoře Brno Kristýna Slezáková, dlouholetá pedagožka moderního a současného tance Janáčkovy konzervatoře v Ostravě.
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti II.
Následující text je druhou částí rozhovoru s Uměleckou radou divadla PONEC.
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti I.
Divadlo PONEC nedávno představilo nové členy Umělecké rady, kteří budou od roku 2025 tvořit program jedné z nejvýraznějších pražských tanečních scén.
Rostislav Novák ml. o Cirku La Putyka: „Vášeň je pro mě někdy mnohem důležitější než to, co už umíš.“
Principál novocirkusového souboru Cirk La Putyka je potomkem osmé generace rodu Kopeckých, kterému v rodokmenu koluje nejen herecké a loutkářské řemeslo, ale také cirkus, a to rovnou dva, Arko a Praga.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Bizarní ráj na zemi: Na kraji krajina je jako hravý chaos, v němž by si přál žít každý
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu