Zpočátku jsem byla sama nadšená, že jakožto cílové skupině se mi soubory, umělci a jejich plánované aktivity sami připomínají. Pokud tedy sleduji správné subjekty. Jenže s rostoucími lajky a množením akcí online a obecného digitálního přehlcení mé nadšení postupně odpadlo. V rámci duchovní očisty a nutnosti koncentrace jsem se snažila si od sociálních médií odpočinout. Jenže z profesního hlediska je opuštění virtuálního prostoru nevýhodné, pokud ne zcela nemožné. V poslední době se navíc stává, že mnoho souborů téměř nebo zcela rezignovalo na tradiční rozesílání tiskových zpráv do relevantních médií – například k nám do Tanečních aktualit. Tím se naše schopnost informovat o dění v tanečním světě výrazně snižuje. Dokonce ani na jejich internetových stránkách se člověk nedobere nejaktuálnějších informací, pro které si pak musí dojít na sociální média. Někdy je jediný popis představení k nalezení u facebookové události, či nově na stránce Gooutu, přes který se divák na dané představení dostane.
Jistě, informace se k fanouškům dostane rychle a efektivně, jenže co když si právě oni, dávají nutný facebookový detox, nebo jejich fanoušky nejsou? A co diváci, kteří Facebook nemají? A vůbec všichni ti, co se o událostech raději dozvídají z klasických médií, které informacím dodávají určitý řád a strukturu? Zkrátka, sociální média komunikaci s diváky zcela nespasí a PR manažeři souborů by si měli uvědomit, že jejich výhradním použitím možná míjejí důležitou skupinu diváků mimo jejich „sociální bublinu“. Zvlášť pokud jde o virtuální události, dostupné teoreticky neomezenému počtu diváků po celé republice i v zahraničí, bylo by smutné o publikum i propagaci přijít kvůli zvoleným komunikačním prostředkům.
Další sloupky si můžete přečíst ZDE.
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero