Jak vydat časopis (a nezbláznit se z toho)?

Jak vydat časopis (a nezbláznit se z toho)?

Jak vydat časopis (a nezbláznit se z toho)?

Sepsat koncept, téma a plán vydání, oslovit autory, shánět dotace, partnery, sponzory a inzerenty… urgovat autory, měnit plán… urgovat autory, editovat první příspěvky, shánět fotografie… neustále konzultovat vzhled a obsah… urgovat autory, objednat korekturu… zadat překladateli, urgovat inzerenty, aby dodali data… urgovat překladatele… zas a znova… anglické korektury, grafika… kontrola… opravy… grafika… opravy… grafika… ODESLAT DO TISKU!... urgovat tiskárnu… JE TO VENKU!

Každý, kdo se kdy snažil něco vydat tiskem, navíc dvojjazyčně, to jistě zná. Vydávání je složitý proces, který zaměstná spoustu lidí různých profesí. Zdá se to o to složitější, když je vydavatelem malá neziskovka s minimálním budgetem (jako v našem případě), koordinátorem projektu naprostý začátečník (jako já) a většina přispěvatelů a spolupracovníků (jako skoro všichni v naší bohulibé branži) se práci nemůže věnovat na plný úvazek. Časová omezení vedou ke zpoždění, nezkušenost k chybám a nutnosti řešení problémů na poslední chvíli (a bezesným nocím). Komunikace na dálku přes email a telefon vede ke zbytečným nedorozuměním. Ve své pozici jsem si často připadala jako žonglér, který nejen že má ve vzduchu dvaadvacet míčků, ale navíc mu létají tak do tří směrů. Nebo jako fotbalista, protože „kopání“ do lidí se stalo mojí hlavní pracovní náplní.

Když si to takto rekapituluji, považuji za malý zázrak, že naše první Speciální vydání 2018 skutečně vyšlo včas, a já ho teď držím v ruce. Krásné, celobarevné, plné zajímavých článků… Je výsledkem obětavé práce mnoha lidí. Ale to není konec! Protože hlavním cílem není jen časopis vydat, ale dostat ho k lidem. K vám, našim čtenářům. Doufám, že se vám bude krásně číst!   

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: