Se Sergem Ambertem o projektu Šepoty těl
rozhovory
S Arnaudem jsem se seznámil v listopadu 2007, díky pozvání jedné ředitelky divadla, která organizovala umělecká setkání mezi různými umělci. Okamžitě se mezi námi vytvořila umělecká symbióza, souhra a porozumění. Je ve vašem představení nějaká dějová linie nebo se jedná o čistou improvizaci?
Jedná se o naprostou improvizaci po způsobu jazzových muzikantů. Pro nás představuje toto představení něco jako pozvání pro diváky, aby se s námi vydali na cestu do světa naší fantazie a poezie. Znáš v České republice nějaké tanečníky nebo choreografy, se kterými se cítíš blízký nebo kteří tě inspirují?
Hodně jsem pracoval v České republice v období mezi rokem 2001 a 2006, měl jsem velkou chuť vytvořit spojení mezi našimi zeměmi. Díky této spolupráci jsem měl možnost poznat a pracovat s mnoha českými a slovenskými tanečníky. Dnes už mám tuto možnost menší, ale snažím se stále sledovat, co se zde děje a tvoří. Máš nějakou představu, jakému typu publika je určeno vaše představení?
Měli jsme možnost hrát toto představení před velice různorodým publikem. Ze zkušenosti bych proto řekl, že je pro všechny, co v sobě stále mají zvědavost a chuť nechat se unést přítomným okamžikem. Je to představení přístupné všem, navíc je to možnost objevit a poznat výjimečného hudebníka. Toto není poprvé, co budeš hrát v České republice. Myslíš si, že tu tvé práci rozumíme?
Jak už jsem se zmínil, hrál jsem v České republice několik mých představení, také jsem vedl taneční stáže. Myslím, že pracuji s mým vlastním charakteristickým pohybovým slovníkem, který může někoho možná překvapit nebo vyvést z míry. V mé v práci je určitě důležitým prvkem něco, co se odráží od divadla a inspiruje se jím, a pak také osobitý taneční rukopis, kde každý detail má svoji důležitost. Nevím, zda publikum v České republice rozumí mé práci, ale mám pocit, že každé představení bylo pokaždé dobře přijato. Co byla hlavní myšlenka nebo inspirace pro Šepoty těl?
Setkání a porozumění mezi dvěma umělci bez jakýchkoliv ústupků. Poetické putování. Jedinečnost okamžiku.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Bizarní ráj na zemi: Na kraji krajina je jako hravý chaos, v němž by si přál žít každý
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 12 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 12 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 15 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 15 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 17 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 29 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu