Česká taneční platforma: Několik otázek pro Karolínu Hejnovou, členku skupiny ME-SA
rozhovory
Jediná přímá podpora Much More ThanNothing pocházela od Nadace život umělce, a to ve výšce 10.000 Kč! Zásadním se proto stal vstup Studia ALTA, které ho vzalo pod sebe a jako takový ho z velké části zafinancovalo. Much More ThanNothing se podařilo zrealizovat pouze díky obrovskému nasazení všech zúčastněných a chuti zkusit něco společně vytvořit, a to téměř bez nároku na honorář. Much More vzniklo v deseti parných červnových dnech z radosti a zvídavosti a bez jakýchkoli ambicí - a nakonec je z toho „mnohem víc než nic“, vlastně náš nejúspěšnější projekt, který spojuje několik skvělých tanečnic, které se v českém prostředí pohybují, ať už je to Tanečnice roku 2012 Lucia Kašiarová, Tanečnice roku 2010 Tereza Ondrová nebo zakládající členka ME-SY a neméně úžasná tanečnice Martina Hajdyla Lacová. Myslím, že ten projekt je také strašně příjemný tím, že nabourává určité škatulky, které se v tom našem malém českém tanečním prostředí vytvořily, protože přivádí na jeviště tanečnice, které jinak úspěšně působí v jiných českých souborech (VerTeDance, Lenka Vágnerová &Company, Farma v jeskyni atd.). A samozřejmě přináší jedinečnou poetiku Petera Šavela a Stana Dobáka, choreografů projektu - a to skutečně stojí za vidění, v českém prostředí jde o jedinečnou záležitost.
Na rok 2013 jsme podporu získali od MHMP i MKČR, tudíž situace snad už bude trochu normálnější. Ale v zásadě fungujeme pořád stejně: snažíme se uvádět jednu premiéru ročně a zbytek roku co nejvíc reprízovat již vzniklé projekty v ČR i zahraničí - to se teď i díky Much More ThanNothing daří trochu víc než dřív, tak jenom doufám, že to bude stále lepší a lepší! Projekt Much more than nothing byl vybrán mezi 20 „Priority Companies 2013“ networku Aerowaves. Jak se tento úspěch projevuje? Plánujete výjezdy do zahraničí s tímto představením?
To je velmi zajímavá otázka. Komukoli z tanečního prostředí (i v zahraničí) řeknete, že Váš projekt vybrali mezi „Priority Companies“, vzbudí to nadšení. Ale reálně se vlastně až tolik neděje - pevně věřím, že je to jenom otázka času a snažím se to i skrze tento Aerowaves výběr protlačit, kde se dá. Velké ocenění je také to, že Much More Than Nothing pojede na festival Spring Forward, který pořádá síť Aerowaves a který proběhne 3.-5.5. v Curychu. Organizátoři slibují, že se tam sjede přes 100 hostů z celého světa, kteří si budou vybírat program pro své festivaly a prostory - tak třeba naše chvíle ještě přijde. Samozřejmě výjezdy bychom plánovali moc rádi, ale pro každou mladou skupinu je to těžké, budování kontaktů je prostě běh na dlouhou trať. Jaké další projekty chystáte tuto nebo příští sezónu?
Chystáme nový projekt se švédským choreografem Rasmusem Ölme, bývalým tanečníkem vlámského souboru Ultima Vez a také skvělým pedagogem, který už vedl opakovaně workshopy v Praze. Premiéra je naplánována na podzim 2013. A samozřejmě dále uvádíme Much More Than Nothing i SoloS a Between a rock and a hard place, v Praze vždy ve Studiu ALTA. Taneční skupina ME-SA působí již pátou sezónu. Zakládající tanečnice Karolína Hejnová, Hana Kalousková a Martina Hajdyla Lacová spolu s choreografkou Ji-Eun Lee vytvořily úspěšná představení Angels and Demons, Blame me a Objekty a zrnka, k dalším zajímavým projektům patří například site-specific v synagoze na pražské Palmovce s názvem Echoes, který získal cenu diváka na České taneční platformě 2010. Na podzim toho samého roku uvedla skupina premiéru děl Nikdy krásný zpěv choreografky Lenky Vágnerové a Between a rock and a hard place, který byl vytvořený ve spolupráci se slovenskou formací Debris Company. Mezi poslední realizované projekty patří tryptich SoloS, druhý autorský počin ME-SY a Much more than nothing, který měl premiéru v červnu 2012. Právě poslední zmiňovaná choreografie, která vznikla ve spolupráci se slovenským choreografickým duem Stanem Dobákem a Peterem Šavelem, byla vybrána do letošního programu České taneční platformy. V tomto představení vystupují kromě členek ME-SY i další významné české tanečnice, jako Slovenka Lucia Kašiarová, členka VerTeDance Tereza Opavská a Andrea Opavská. Jeho úspěch již překročil hranice naší země, když byl vybrán mezi 20 „Priority Companies“ prestižního networku Aerowaves.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Bizarní ráj na zemi: Na kraji krajina je jako hravý chaos, v němž by si přál žít každý
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 12 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 12 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 15 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 15 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 17 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 29 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu