3 otázky pro... Václava Kuneše, tanečníka, choreografa a uměleckého šéfa 420 PEOPLE
rozhovory
Nebo také česky 'napnelismus', tuším, že to použil už Jan Werich:) Ale není to o 'věcech', je to o nás, o lidech. Jsme napnutí, napružení, někdy stačí málo a člověk zkrátka vybouchne. A co nás k tomu vede? Co mě k tomu vedlo? To Vám neřeknu:) Jako ostatně vždy je to velmi osobní záležitost, která ale slouží jen k té inspiraci. Proč děláme věci tak složitě, když některé jdou udělat i lehce. A pak se i pousmějeme, když zjistíme, jak dlouho jsme se mlátili hlavou o zeď. Nebrat se tak vážně a umět si ze sebe udělat legraci, to jsou všechno věci, které mě inspirovaly. Zkrátka se s tím a sami se sebou moc ne***.
Autorem hudby a organickou součástí inscenace je stejně jako v případě vašeho představení REEN hudebník Amos Ben-Tal. V čem má pro vás práce s živou hudbou přímo při vzniku choreografie svá úskalí a v čem naopak své výhody?
Letos Amos živě nebude:) Řekli jsme si už dávno, že zkusíme vytvořit jinak vrstevnatou muziku, abychom se neopakovali. Spolupráce se skladatelem je pro mě momentálně témeř nezbytná, naskýtá spoustu prostoru pro citlivější vystižení timingu, nálad, emocí a pocitů. I když Český lev byla výjimka:) I při tvoření představení Máj s Davidem Prachařem byla spolupráce jak s Pavlem Fajtem, tak s Ondřejem Anderou prostě od začátku jasná a bez toho si to neumím představit.
Jste známý svou otevřeností vůči laické i odborné veřejnosti, ostatně diskuse s diváky po představeních 420PEOPLE nebo workshop pro taneční kritiky, mapující vznik choreografie REEN jsou u nás počiny doposud spíše ojedinělé. Na co se od vás v této oblasti můžeme těšit do budoucna a při ohlédnutí zpět, jak byste tuto vaši iniciativu vůči publiku zhodnotil?
Otevřenost vůči divákům i odborné veřejnosti beru jako samozřejmost. Umění je přeci o tom umět se podělit, v první řadě s divákem. O spolupráci, o inspiraci, o hledání. Stačí tak málo, stačí umět naslouchat, být vnímavý. Například workshop pro taneční kritiky zcela určitě zopakujeme. Bohužel jsou momenty, kdy pro nezávislou skupinu, jakou je 420PEOPLE jsou některé věci nad rámec našich sil a možností, ale nepřestáváme věřit, že se vše zlepší. Někdy je to prostě napnuté více, někdy méně. A teď to bylo zkrátka dost Wind-up:) Foto: 420 PEOPLE
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Bizarní ráj na zemi: Na kraji krajina je jako hravý chaos, v němž by si přál žít každý
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 11 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 11 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 14 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 14 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 16 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 28 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu