3 otázky pro… Nikol Šneiderovou, členku PKB nominovanou v rámci širší nominace na Cenu Thálie 2012
rozhovory
Právě teď je pro mě asi největším úspěchem nominace na cenu Thálie za rok 2012. Po pravdě mám radost z každého malého úspěchu a zároveň je nesnáším. Pokaždé když dostanu jen malou pochvalu vím, že o to více se musím snažit. Prozraďte jméno jednoho či dvou choreografů, kterého nejvíce uznáváte. A proč?
Jako choreografa opravdu asi nejvíce uznávám Jiřího Kyliána. Myslím, že posunul taneční umění o velký kus dále. Spousta choreografů se od něj nechává inspirovat a myslím, že dlouhou dobu ještě budou. Zároveň jsem velmi pyšná na to, že je české národnosti. Díky němu a dalším úspěšným světoznámým umělcům si člověk může uvědomit, že nic není nemožné. Každopádně je spousta dalších choreografů, které bych mohla jmenovat. Od některých jsou významná jednotlivá díla, od některých celoživotní práce. Jak se vám pracuje v Pražském komorním baletu?
V pražském komorním baletu se mi pracuje dobře. Myslím, že jsme se sešli jako skupina a to je pro mě velmi důležité, mít kolem sebe přátelské prostředí. Nikol Šneiderová
Vystudovala Taneční centrum Praha, které úspěšně zakončila v roce 2010. Během studií působila ve školním souboru TCP Balet Praha junior. V letech 2010 – 2012 působila v Jihočeském baletu, kde měla možnost tančit v choreografiích Jiřího Kyliána, Mária Radačovského, Václava Kuneše a Attily Egerháziho. V roce 2012 se stala členkou Pražského komorního baletu, kde postupně tančí v choreografiích Kdo je na světě nejmocnější?, Hádej kolik je hvězd, Mono No Aware (H. Turečková), Stabat, Sinfonietta (P. Šmok), aj. V roce 2012 založila spolu se Šimonem Kubáňem soubor Sandalfon dance company.
Nikol Šneiderová byla nominována v rámci širší nominace na Cenu Thálie 2012 za roli Julie v inscenaci Romeo a Julie v nastudování Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze -
Bizarní ráj na zemi: Na kraji krajina je jako hravý chaos, v němž by si přál žít každý
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 11 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 11 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 14 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 14 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 16 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 28 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu