Nové podoby klasických děl
vložil Petr K.
IP: 37.188.182.79
Reaguje na:
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše konzervativnějšího ražení a klasický balet v klasické inscenační podobě vyžadují. Klasicky.Mně připadá, že to co popisujete je někde mezi dvěma vkusy: Když se chci podívat na něco nového, tak nepůjdu na taneční představení se snad nejznámějším příběhem a nejprofláklejším pohybovým slovníkem, jaký existuje. Na druhou stranu, když se chci podívat na klasickou hru, tak nepřekousnu, když mě někdo ochudí o kostýmy, scénografii nebo technickou brilantnost tanečníků... Aby divák (jakýkoliv) přijal předělávku klasické hry, tak podle mě musí nabízet dostatek nových a zajímavých prvků, aby to nebyl jen špatně odtančený balet v ošizených kostýmech...
S tím potom souvisí otázka transparentnosti choreografů a celkově tanečních skupin ohledně podoby díla. Řada nedorozumění a naštvanosti diváků plyne prostě jen z toho, že se jim nikdo neobtěžoval sdělit, na co si to vlastně kupují lístek. Často mi to připadá až jako záměr - trochu po vzoru Cimrmanovského "a pro jistotu na přestávku zamykáme hlavní vchod". Já to řeším tak, že si prostě počkám, až se na dílo nasbírá dostatek nezávislých recenzí, abych věděl do čeho jdu. A když nenasbírá? Radši někam nejít, než si zkazit večer.
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu