Synchronicity - derniéra choreografie Michala Záhory a souboru NANOHACH
zprávy
Michal Záhora je tanečníkem, choreografem a pedagogem. Jako tanečník získal široké zkušenosti v zahraničních angažmá tanečních souborů (soubor Roberta Zapally /Itálie/, národní soubor Carte Blanche /Norsko/, Scottish Dance Theatre /V. Británie/) a také při spolupráci s mnoha zahraničními choreografy. Od roku 2005 je členem české skupiny NANOHACH v rámci které vytvořil ještě představení Resonance. Oba projekty byly prezentovány s úspěchem u diváků i kritiky nejen v Čechách, ale i v zahraničí. Michal Záhora je od roku 2009 ředitelem Konzervatoře Duncan centre a v tomto roce je jedním z členů mezinárodní poroty festivalu Česká taneční platforma.
Soubor NANOHACH založilo v roce 2004 několik absolventů Konzervatoře Duncan centre. Jejich cílem platným dodnes bylo vytvořit platformu pro realizaci tanečně-divadelních projektů na vysoké profesionální úrovni a tvůrčím způsobem úzce spolupracovat se zahraničními choreografy a uměleckými subjekty. Soubor působí v posledních letech především v pražském divadle Ponec a v holešovickém Studiu ALT@ – Hala 30. Velmi často vstupují NANOHACH do veřejného prostoru (České Centrum Praha, Společnost F. Kafky, kino Aero, Botanická zahrada, metro Florenc a další pražské exteriéry, galerie, nádražní budovy a tovární haly). Výběr z projektů: Portrét (ch.: I. M. Popovici /RO/, Cena SAZKY 2007 za „objev v tanci“ a Cena za interpretaci 2007), -gracerunners- (ch.: K. Foss /NO/), Resonance (ch.: M. Záhora), Miluj mě (ch.: N. Charnock /UK/), Zločin a trest – pohybová skoroopera (r.: J. Komárek, Cena za nejlepší light design 2010), Kdo je Annik? (ch.: P. Fornayová /SK/), Brut (ch.: Fabrice Ramalingom /FR/). Soubor mnohokrát vystupoval také v zahraničí (Anglie, Argentina, Francie, Irsko, Izrael, Maďarsko, Německo, Norsko, Pákistán, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, USA, Španělsko). Zdroj: Divadlo Ponec Foto: Vojtěch Brtnický
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
Zuska tvoří pro svou vlast – slovy i v tanečních metaforách
recenze -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 11 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 11 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 14 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 14 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 16 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 28 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu