Ve formálně i obsahově neobvyklé performance ústí zpravidla cykly workshopů v režii divadelního souboru Farma v jeskyni. Kromě již tradičních představení typických směsicí výrazových prostředků - hlasu, těla a rytmu - nabídne tento mezinárodně uznávaný ansámbl tentokráte improvizovaný počin s názvem AKCE 2. Představení v pondělí 7. března od 20 hodin v Experimentálním prostoru Roxy/NoD se stane závěrečnou tečkou dílny a neopakovatelným setkáním, které je podstatou celého cyklu workshopů.
Publiku se představí účastníci workshopu jak z řad profesionálních herců, tanečníků a dokonce i teoretiků kultury, tak i amatérští zájemci z Česka i ze zahraničí. „Aktuálním leitmotivem bude zaměření na výzkum a interpretaci vybraných projevů lidského výrazu u obyvatel Brazílie, Andalusie a Slovenska. V závěrečné AKCI 2 vystoupí všichni zúčastnění nejen sami za sebe, ale navíc si zahrají po boku herců Farmy v jeskyni,“ říká její umělecký šéf Viliam Dočolomanský. Více informací na www.infarma.info.
V pořadí druhý z cyklu workshopů Farmy v jeskyni se koná od 3. do 7. března. Společným tématem je studium a výzkum lidského výrazu ve vybraných zemích. Farma prostřednictvím dílen nabízí účastníkům praktická cvičení, kterými si procházeli rovněž i její herci při vytváření inscenací, kteří se tak zároveň školili při práci s výrazem. AKCE je závěrečnou ukázkou několikadenního soustředění a výsledkem unikátního setkání účastníků dílny. Téma AKCE není předem stanoveno, nýbrž je vytvářeno improvizovaně přímo na místě.
„Profesionální herci i laičtí účastníci kurzu pracují s fyzickým textem. Ten není pouze protiváhou ke slovnímu textu, ale základní a individuální artikulací tanečníka, herce nebo performera na scéně. Akce, která vzniká, je nesena pohybem částí těla nebo hlasu,“ popisuje projekt Viliam Dočolomanský. AKCE se jako netradiční inscenace bude nadále vyvíjet a pokračovat – její nadcházející uvedení ovlivní výsledek dalšího workshopu.
Studio Farma v jeskyni založil roku 2001 při přípravách projektu Lorca v Praze Viliam Dočolomanský a pro název svého souboru použil doslovný překlad arabského slova daimuz, kterým byl pojmenován právě statek Federica Garcíi Lorcy. Tento mladý režisér úspěšně reprezentuje české divadlo ve světě a se svými kolegy získává jedno profesní ocenění za druhým. Důkazem je dlouhý seznam renomovaných scén a zavedených festivalů, kam byla Farma v jeskyni pozvána, ale především ocenění, jež toto divadelní studio během posledních několika pár let posbíralo. Můžeme mezi nimi najít hlavní Cenu Alfréda Radoka stejně jako ocenění z divadelního festivalu Edinburgh Fringe 2006, Total Theatre Award – cena předního britského časopisu Total Theatre Magazine, A Fringe First Award – cena skotského deníku The Scotsman a Fringe Society nebo cena britského deníku The Herald – A Herald Angel Award, Cena týdeníku Respekt pro inscenaci Čekárna za nejsilnější taneční dílo.
K posledním oceněním patří The Grand Prix Golden Laurel Wreath Award za nejlepší představení Festivalu MESS v Sarajevu pro představení SCLAVI / Emigrantova píseň. Sám Viliam Dočolomanský získal loni jedno z nejprestižnějších kontinentálních ocenění, Evropskou cenu nové divadelní reality (XII. The Europe Prize New Theatrical Realities), udělované odbornou porotou při Evropské komisi. Pro tuto cenu si přijde jako první Čech (i Slovák) a stane se tak v polovině dubna 2011 v Petrohradu, kdy součástí velkolepého ceremoniálu bude rovněž série představení Farmy pro 700 odborných hostí a samozřejmě i širší veřejnost. Na ty naváže konference rozebírající uměleckou produkci tohoto předního tuzemského souboru, jíž se zúčastní významní světoví teatrologové jako Richard Schechner z New Yorku nebo Leszek Kolankiewicz z Polska.
Farma v jeskyni společně s amatérskými tanečníky ztvární na AKCI 2 „fyzické texty“
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
Zuska tvoří pro svou vlast – slovy i v tanečních metaforách
recenze -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 11 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 11 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 14 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 14 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 16 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 28 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu