Střídání tempa a poskládání jednotlivých výstupů působí díky propojenosti hudbou přirozeným dojmem, vše příjemně plyne a nikde se nezadrhává. Zde se ukazuje jedna z velikostí Ivy Bittové, která nestrhává pozornost na sebe, ale představením herce vede, někdy je hudbou „poňouká“ a popichuje, ale stále drží tvar celého kusu.
Jedno z čísel explicitně poukazuje na téma představení, které bylo popsáno v anotaci, jež uvádí, že „zkoumá role žen a mužů v současném světě“. Jde o scénu, při níž žena-služka připraví záchytnou matraci pro akrobacii na hrazdě, kterou pak předvádí s mužem-„fešákem“. Při tomto čísle dochází k výměně rolí. Žena je tou, kdo drží mužský protějšek a odvádí těžkou práci, ač by si ona sama ráda pohyb užívala, je mu oporou a záchytným bodem, zatímco muž si při své akrobacii zpívá, natřásá se, nastavuje do líbivých póz, a dokonce si stihne narovnat svoje bílé trenýrky. Nejen při této scéně je každý akrobatický kousek odměněn potleskem a doprovázen smíchem diváků.
O partnerské opoře vypovídá i další scéna, kdy dívce ostatní ženy přivážou třmeny k oběma nohám jakési dlahy, takže se nemůže podlomit v kolenou. Dívka předvádí s tímto omezením neuvěřitelné pohyby (které jsou o to neuvěřitelnější, když na videích či fotografiích ze zkoušek je patrné, že má na pravé ruce sádru), jež připomínají tanec, zejména v závěru scény, kdy ji doprovází vysoký muž, který má pro změnu připoutanou podobnou dlahu od hlavy až k jedné noze. Jejich vzájemný pohyb je tancem, při kterém jakoby sdílený handicap není tak těžkým.
V závěrečné scéně se všichni aktéři setkávají na scéně při jakési veselici, kdy většinou každý tančí sám s rukama nastavenýma, jako by jimi objímali další osobu. Závěrečná melodie i text Bittovou upravené jidiš písně ve smyslu „pojďme se radovat“ spolu s veselou atmosférou téměř celého představení zanechají v divákovi příjemný pocit radosti, veselí a spokojenosti ještě dlouhou dobu.
V závěrečné scéně se všichni aktéři setkávají na scéně při jakési veselici, kdy většinou každý tančí sám s rukama nastavenýma, jako by jimi objímali další osobu. Závěrečná melodie i text Bittovou upravené jidiš písně ve smyslu „pojďme se radovat“ spolu s veselou atmosférou téměř celého představení zanechají v divákovi příjemný pocit radosti, veselí a spokojenosti ještě dlouhou dobu.
Psáno z představení v rámci Letní Letné, 20. srpna 2014.
Le Poivre Rose
Režie: Christian Lucas
Kostýmy: Sandra Dechaufour
Světelný design: Olivier Grimmeau
Hudba: Iva Bittová
Hrají: Claudel Doucet, Valérie Doucet, Thomas Dechaufour, Antoinette Chaudron, Amaury Vanderborght
Autor: Hana Galiová
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu