Opět na scéně, dívky tentokrát v černých šatech, rozehrávali účinkující další variaci začínající zastavovanou chůzí, ale rozvíjející se v pohotovu práci na zemi, s akrobatickými prvky, pády i piruetami. Po celou dobu šlo především o tanec jako takový, o jeho čistotu, o zobrazení a demonstrování jeho principů včetně partneřiny. Choreografie nestavěla před diváky žádný příběh, ale pozoruhodně gradovala ve stále větším soustředění a hmatatelné energii tanečníků. Když před diváky osaměly tři páry, které naplnily prostor pomalým pohybem, spočívajícím v přenášení tanečnic v nejrůznějších pozicích za zvuku nové písně, všechna pozornost byla soustředěna na tento vláčný, tažený pohyb a práci tanečních partnerů. Jako kontrast následovala dynamičtější pasáž na ruchy a zvuky elektrické kytary, kdy dynamika pohybů opět nabývala na síle a plnila místnost až hmatatelně. Okamžik, kdy se dívky usadily na zemi a chlapci zastavili svůj pohyb vestoje, byl následován delším tichem, než se přihlížející roztleskali, neboť stále očekávali pokračování, nechtělo se ani uvěřit, že již uplynula téměř hodina času a kus je u konce. Bylo zřejmé, že především druhou polovinu představení tančili nejstarší studenti stojící již na prahu profesionální kariéry a že se zde formuje nová generace talentovaných tanečníků. Vystoupení konzervatoristů by jistě přilákalo více obecenstva, kdyby se odehrálo v prostorách nové budovy Divadla Štúdio tanca. Tam se však soubor připravoval na generální zkoušku dnešní premiéry (Katarína Mojžíšová, Karel von Kleist: Příliš blízko na návrat). Divadlo Štúdio tanca působí poprvé ve vlastních prostorách, které zahrnují moderní baletní zkušebny, zázemí, kanceláře a divadelní sál ne nepodobný pražskému Ponci. Nový prostor by měl přilákat nové diváky, a samotný soubor si po třináctiletém působení vlastní scénu bezpochyby zaslouží. Vznikla tu nejen možnost uvádění tanečních a multižánrových představení v dobře vybaveném prostředí, tanečních sálů je využíváno pro kurzy různých technik pro veřejnost. Vzdušné prostory divadelní budovy umožňují vstup i jiným uměleckým žánrům – přímo volají po výtvarném umění či instalaci. Na nejbližší dny však budou hostit současný tanec. Středeční večer tedy patří premiéře Štúdia tanca, další dny se mohou diváci těšit vždy na dvě choreografické práce, od sedmi hodin na vystoupení tanečních skupin, od osmi hodin na sólové projekty, po představení pak na diskusi s tvůrci. Sympatickým tahem divadla je možnost kupovat lístky na jednotlivé choreografie, ne pouze na celý večer, což dovoluje divákům flexibilnější využití času v divadle. A pro zájemce, kteří nechtějí zůstat jen pasivními pozorovateli, probíhají, jak již bylo řečeno, v prostorách konzervatoře taneční workshopy, které jsou v odpoledních hodinách otevřeny široké veřejnosti. Čeká nás týden doslova nabitý tancem.
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace