Petr Tyc absolvoval Taneční konzervatoř Praha (1983) a obor choreografie na HAMU (1992), dále stáž u Merce Cunninghama v New Yorku (1993). Jako tanečník byl angažován v Pražském komorním baletu (1983–1992), Rambert Dance Company Londýn (1992–1994), poté působil jako nezávislý choreograf a pedagog, poté jako šéf baletu v Liberci (2000).
Jako choreograf debutoval Etudami pro Bambini M. Smolky (PKB 1984), v Londýně inscenoval Hymnus na hudbu G. I. Gurdieffa (1994); z jeho nezávislých a grantových projektů: Příběhy k nedovyprávění (1994), s hudebním seskupením Agon a tanečníky PKB Ithaka 2. 888 na grafickou partituru A. Logothetise (1996); v Bazilice sv. Jakuba s M. Blahoutovou Okna aČtyři biblické tance P. Ebena (1996), Pohyby a nehybnosti (1997), účastník projektu České taneční platformy 2000, Dokud neumřeli (2017).
Interpret sólových choreografií N. Vangeli, P. Zusky a S. Sandroniho ve večeru Znásobeně sám (1998); ve Státní opeře Praha připravil režii minimalistické opery P. Glasse Pád domu Usherů (1999); v Liberci nastudoval Čtyři biblické tance a Sáře bylo devadesát let (2000), …to málo co vím o sylfidách/pánská jízda… (Liberec 2000, h. koláž). Inklinoval k pohybové abstrakci a minimal dance. Od 1995 se věnoval i výuce moderní techniky (externě na TKP, TK HAMU, DAMU aj.). Na celostátní baletní soutěži Bratislava 1985 získal za choreografii 2. cenu.
Zdroj: Zápis z 22. jednání Rady hlavního města Prahy, Český taneční slovník
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace