Třiačtyřicet slunce západů

Malá postavička s vlající šálou kolem krku, sedící na své planetce spolu s květinou a velkým člověkem… V novém dílku tanečního uskupení VerTeDance nechce Malý princ namalovat beránka, ale třeba udělat křeslo z těla své „velké“ společnice, Terezy Ondrové. V choreografii Veroniky Kotlíkové (Knytlové) jsme svědky tanečního ztvárnění základního motivu a vztahu ze slavného díla spisovatele Antoinea de Saint-Exupéryho. Osamělá tanečnice nachází průvodce v dítěti, které s její pomocí prozkoumává prostor a tělo v pohybu. Představení přebírá některé obecně známé charakteristické atributy díla jako například poušť (písek na scéně) či onu zmíněnou šáličku Malého prince, ztvárněného osmiletým Davidem Králíkem, který není v divadle Ponec nováčkem - účinkoval již v předchozím opusu VerTe The Brave. Jeho vztah s dospělou tanečnicí může evokovat matku se synem, ale spíše vyznívá jako určité přátelství a partnerství. VerTe tak pokračují v práci s dětským interpretem a nutno říci, že od The Brave se posunuly k více tanečnějšímu zpracování. Jemná partneřina zde nabývá zcela jiných dimenzí než obvykle. Jelikož „mužský“ protějšek Terezy Ondrové má o několik desítek kilo méně, umožňuje tak tanečnici pohrávat si různými způsoby s jeho tělem, přičemž jejich společný tanec působí poměrně přirozeně. Pro chlapce je pohyb a tanec hrou, do které se pouští s kuráží a nadšením, a zároveň prokazuje již určitou vypracovanou technickou úroveň a ukázněnost na scéně. I kdyby Malý princ znejistěl, zkušená tanečnice jej má vždy pevně v rukou a svou jevištní jistotu přenáší i na něj. Představení se nesnaží zabředávat do filozofické hloubky, kterou s sebou Malý princ nese. Je spíše rodinným představením, těžícím z neobvyklosti tanečního propojení účinkujících. Nebylo by od věci hrát toto představení také pro školy, obsahuje totiž poměrně slušnou dávku současného tance, založeného na kontaktu. Nespoléhá se na dětské narativní vyprávění, ale stojí spíše na abstraktnějším pohybově-tanečním vykreslení vztahu a setkání malého a velkého člověka na scéně.


Psáno z premiéry 18.9. 2007

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: