Roku 1967 byl jmenován sólistou a stal se z něj výrazný interpret především dramatických a charakterních postav. Připomenu jen role, ve kterých se jeho výkon stal naprosto jedinečným a nezapomenutelným. Jedná se o Rudovouse ve třech inscenacích Labutího jezera naší první scény. Jeho Tybalta z Romea a Julie jsem zažil osobně, když jsem s ním měl v roli Merkucia, životu nebezpečný souboj.
V plejádě mnoha dalších skvělých a originálních interpretací jmenuji titulní roli ve Spartakovi, Tarasi Bulbovi, nebo Nuraliho v Bachčisarajské fontáně. Pavel Ždichynec byl také skvělým interpretem komediální role Matky Simony v Marné opatrnosti. Nemohu zapomenout na jedinečné ocenění jeho výkonu v roli Čerta ve Stvoření světa z úst autora a francouzského výtvarníka Jeana Effela, který navštívil pražskou premiéru a řekl: „Konečně až v Praze jsem se osobně setkal s čertem podle vlastních představ.“
Od roku 1986 působil ve funkci pedagoga na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy a v roce 1990 byl jmenován vedoucím baletního souboru Laterny Magiky. V roce 2016 získal Cenu Thálie za celoživotní taneční mistrovství.
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?