Jako tanečnice byla žačkou Milči Mayerové (1932–38), Lídy Myšákové (1940–44) a Niny Jirsíkové (1945–46). Studovala hudební vědu na filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (1946–50) a absolvovala studium teorie tance na katedře tance Akademie múzických umění v Praze (1955, žačka Jana Reimosera). Byla v angažmá v Družstvu divadel práce (Karlín) 1946/47, v D 45, 1947–49 a v Armádním uměleckém souboru Víta Nejedlého 1950/51. Od roku 1955 působila na katedře tance AMU v Praze (docentka 1975, profesorka 1982, vedoucí katedry 1975–86).
Pedagogická a badatelská činnost tvořila základní náplň její odborné aktivity. Vyšla z podnětů Jana Reimosera a zaměřila se především na historické studium tance. Hlavní tematické okruhy její práce tvořilo sledování historického vývoje divadelního tance 18. a 19. století v evropském i specificky českém kontextu. Při studiu českého divadelního tance shromáždila základní sumu faktografického materiálu rozsáhlým studiem pramenů, uložených v českých, ale také rakouských a jiných institucích. Výsledky svého výzkumu publikovala především ve formě vysokoškolských učebních textů, spolupracovala autorsky na syntetizujících publikacích, například Dějiny českého divadla II (1968), Divadlo v Kotcích (1992), Dějiny umělecké kultury II (1996) a další. Řadu popularizačních článků vydala v Tanečních listech. Její texty představovaly v podstatě jedinou českou reflexi dané problematiky. Významně přispěla ke konstituování české taneční vědy, vychovala další generace badatelů v oblasti tance (Jana Holeňová, Helena Kazárová, Dorota Gremlicová). Mezi její publikace patří Romantický balet (Praha 1974); Dějiny českého baletu do roku 1918 (Praha 1983);
Dějiny ruského baletu (Praha 1984); Vybrané kapitoly z dějin baletu (Praha 2000); Les Ballets Russes (Praha 2001).
Rodině i blízkým prof. Boženy Brodské vyslovujeme upřímnou soustrast.
Připomeňme si tuto osobnost rozhovorem z roku 2012 se Zuzanou Smugalovou a také článkem od Doroty Gremlicové z roku 2017 u příležitosti 95. narozenin prof. Brodské.
Zdroj: Český hudební slovník.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace