Taneční konzervatoř hl. m. Prahy má od letošního školního roku novou ředitelku Pamelu Morávkovou. Mnoho let vyučovala na konzervatoři klasický tanec a v nové funkci nahradila emeritního ředitele Jaroslava Slavického, a to po téměř třiceti letech.
Josef Bartoš
Mgr. MgA. Josef Bartoš, PhD. je absolvent Konzervatoře Duncan centre, doktorského programu taneční vědy Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění a magisterského studia psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Zúčastnil se studijní stáže na José Limón Institute v New Yorku a tanečních festivalů v Holandsku, Maďarsku, Německu nebo Japonsku. Jako interpret spolupracoval s českými i zahraničními choreografy (Lenka Bartůňková, Kateřina Stupecká, Veronika Švábová, Karel Vaněk, Felix Landerer, Lenka Vagnerová, Michal Záhora a další). Vyučoval zároveň na Konzervatoři Duncan centre a Pražské taneční konzervatoři předměty zaměřené na dějiny tance a divadla, základy produkce a managementu, diplomový seminář a grantový systém. Je členem expertní komise pro oblast profesionálního tance na Ministerstvu kultury ČR, České akademie divadelníků, Asociace českých divadelních kritiků a Dance Studies Association. Ve své vědecko-výzkumné činnosti se věnuje psychologickým aspektům tanečního umění. ORCID ID: 0009-0009-4418-2516.
Do Tanečních aktualit přispívá svými texty od listopadu 2012. V roce 2015 se stal interním členem redakce, zajišťoval zejména PR komunikaci, marketing a fundraising. Od roku 2018 je šéfredaktorem časopisu. Autorsky přispívá také do Artzóny České televize a Mozaiky Českého rozhlasu Vltava.
Rozhovory, podcasty:
Blog Nadačního fondu pro taneční kariéru. Psychologie v tanci je nekonečná studnice témat.
Podhoubí. Josef Bartoš zlepšuje situaci tanečních umělců díky psychologii. Rozhovor o propojování dvou oborů.
Česká televize, Artzóna. Šéfredaktor Tanečních aktualit: Bez umělecké kritiky se obor neposune
Full Moon. Josef Bartoš: „Konzervatoř vyžaduje hroší kůži.“
Podcast Průvodce tancem. Josef Bartoš: „Tančím životem, kritik musí umět osahat, co vidí.“
Taneční aktuality. Josef Bartoš: „Žijeme v době, která je dekadentní.“
Kontakt:
josef@tanecniaktuality.cz
Texty autora
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
Laureátku Thálie 2024 Kláru Jelínkovou nepřehlédnete. Výrazné oči a upřený pohled vás zaujmou již z dálky.
Burkiewiczová nahlíží do humanoidní budoucnosti. Její Slunce však vyhasíná kvůli repetitivní choreografické struktuře
Zatímco Prahu ozářila světla Signal Festivalu, prostory ARCHY+ zalily paprsky apokalyptického Slunce Jany Burkiewiczové, poslední premiéry souboru Burkicom, v níž se známá česká choreografka obrací k tématu umělé inteligence vtělené do robotických humanoidů.
„Běžní lidé si se současným tancem nevědí rady. Musíme být srozumitelnější a přístupnější,“ říká Simona Machovičová
Simona Machovičová, slovenská tanečnice a choreografka působící v České republice, získala širší nominaci na Cenu Thálie za svůj výkon v autorské choreografii PULPS.
Je to jako skládat puzzle, na diváky je potřeba myslet a pečovat o ně, tvrdí Jana Ryšlavá o festivalu MOVE FEST
Novou podcastovou řadu Regiony nezávisle otevíráme rozhovorem s Janou Ryšlavou, zakladatelkou a ředitelkou festivalu MOVE FEST, který patří nejenom mezi stálice regionálního dění, ale také v minulém roce oslavil desáté narozeniny.
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
Slovensko je v poslední době pod drobnohledem zahraniční umělecké komunity, a to ve spojitosti s činností a konáním tamější ministryně kultury Martiny Šimkovičové ze Slovenské národní strany.
Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
V uplynulém školním roce uběhlo třicet let od založení Pražské taneční konzervatoře, bývalé Taneční konzervatoře Ivo Váni-Psoty. Úctyhodné číslo, které by mnohé subjekty na poli tanečního umění využily k oslavám, však zůstalo v případě soukromé konzervatoře sídlící v Řepích bez povšimnutí.
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
K prvnímu srpnu nastupuje na post ředitelky Taneční konzervatoře Brno Kristýna Slezáková, dlouholetá pedagožka moderního a současného tance Janáčkovy konzervatoře v Ostravě.
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti II.
Následující text je druhou částí rozhovoru s Uměleckou radou divadla PONEC.
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti I.
Divadlo PONEC nedávno představilo nové členy Umělecké rady, kteří budou od roku 2025 tvořit program jedné z nejvýraznějších pražských tanečních scén.
Petr Boháč o fotbalové premiéře: „Tanec je pro mě druh myšlení.“
Spitfire Company chystá v rámci festivalu TANEC PRAHA premiéru nazvanou VIVAT MESSI, kterou uvede v Divadle Hybernia. Inscenace vnáší do českého tanečního prostředí poněkud ojedinělou tematiku, a to profesionální fotbal.
Festival Madrid en Danza – O problémech současnosti, ale i sázka na jistotu
Každý rok se květen v Madridu nese ve znamení největšího místního festivalu Madrid en Danza. Pod ředitelskou taktovkou Blancy Li se v letošním roce odehrál již 39. ročník, který nabídl přes dvě desítky inscenací.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace