Ismael Ivo vystudoval tanec a dramatická umění v rodném Sao Paulu. V roce 1983 se setkal s Alvinem Aileym, který jej přizval k sobě do New Yorku, kde dále působil jako choreograf a tanečník. Jeho taneční výraz a estetiku výrazně ovlivnil krom jiných japonský choreograf Ushio Amagatsu.
Dále spolupracoval s personami jako byl Heiner Müller, George Tabori, Marcia Haydée a Marina Abramović. S Aileyovým Dance Theatre objel svět s více než 50 autorskými kusy, a brzy se stal jednou z jeho nejslavnějších tváří. Dostal několik ocenění, například britské Outstanding Performance of the Year za inscenaci The Maids, brazilské a vídeňské vyznamenání za zásluhy v oblasti kultury.
V roce 1984 založil spolu s Karlem Regensburgerem festival Internationale Dance Festival, od roku 1988 známý jako ImPulsTanz, kde až donedávna působil jakožto umělecký poradce. Dále byl mezi lety 1997 a 2000 hlavním choreografem Německého národního divadla Výmar. Mezi lety 2005 a 2012 šéfoval taneční sekci benátského bienále.
Celoživotně se snažil o posílení a zkvalitnění výukových a tréninkových programů pro profesionální tanečníky. V roce 2009 proto založil centrum zabývající se výzkumem v oblasti současného tance Arsenale Della Danza. Mezi lety 2017 a 2020 působil jako ředitel Balé de Cidade v Sao Paulu a podílel se na řízení Theatro Municipal v témže městě. Na podzim 2020 se Ivo stal uměleckým poradcem brazilské televizní stanice TV Cultura.
Naposledy se na mezinárodním festivalu ImPulsTnaz choreograf objevil v roce 2019, kde uvedl představení Um Jeito de Corpo choreografky Moreny Nascimento v interpretaci svého brazilského tělesa Balé da Cidade. Vedl zde také několik workshopů. „Jsme vděčni za jeho umělecký přínos pro ImPulsTanz a jeho neutuchající vášeň nejen pro festival, ale i v obecné rovině,“ uvedl tým vídeňského ImPulsTanz.
Zdroj: ImPulsTanz
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace