Po sérii nedávných, rozruch způsobujících událostí v Divadle PONEC, jejichž vyústěním bylo jmenování nové Umělecké rady (dvoudílný rozhovor zde a zde), se také Studio ALTA rozhodlo vyhlásit konkurzy na nový kurátorský/programový tým. Setkali jsme se s Alicou Minar, Orinem Rodriguezem, Romanem Poliakem a Tobiášem Nevřivou, jeho čerstvými, velice mladými členy v budově bývalého pivovaru v Libni, kam ALTA přesídlila po několikaletém působení – od prvopočátku dočasném – v části karlínské Invalidovny.
Hana Polanská
MgA Hana Polanská, PhD (1980) je tanečnice, choreografka, performerka,
taneční pedagožka a vědkyně.Vystudovala Taneční konzervatoř v Praze, dějiny
umění na Katolické teologické fakultě UK, a choreografii na HAMU v Praze. Dále
absolvovala postgraduální studium na Fakultě tělesné výchovy a sportu UK, kde
se zaměřila na účinky tance na biochemické markery krve v souvislosti s
kognitivními a fyzickými schopnostmi u starších dospělých. Absolvovala tříletý
kurz Vědomé tělo pod vedením Reny Milgrom, kde si prohloubila znalosti
Labanovy analýzy pohybu a získala vhled do dalších somatických praxí.
Tančila jako členka a sólistka Národního divadla v Praze, spolupracuje s
renomovanými choreografy a umělci na různých projektech, např. s Evou
Koťátkovou, Beatrice Massine, Alice Chauchat, Danielem Lepkoffem a mnoha
dalšími.Vytvořila několik originálních choreografií a tanečních filmů, které byly
představeny v českém i mezinárodním kontextu a získali několik ocenění. V
současnosti vyučuje na Katedře nonverbálního divadla HAMU, na Základní
umělecké škole a účastní se mezinárodního projektu Dance Well. Příložitostně je
pak zvána učit a přednášet na další vysoké školy, např. UMPRUM a spolupracuje
na různých uměleckých projektech. Angažuje se také ve vědeckém a uměleckém
výzkumu, píše eseje o současném tanci a natáčí podcasty s tanečními umělci.
Účastnila se několika vědeckých konferencí a úspěšně přednášela o tanci
naposledy na mezinárodní konferenci pořádané Filozofickým Ústavem AV.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
recenze -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze