Po sérii nedávných, rozruch způsobujících událostí v Divadle PONEC, jejichž vyústěním bylo jmenování nové Umělecké rady (dvoudílný rozhovor zde a zde), se také Studio ALTA rozhodlo vyhlásit konkurzy na nový kurátorský/programový tým. Setkali jsme se s Alicou Minar, Orinem Rodriguezem, Romanem Poliakem a Tobiášem Nevřivou, jeho čerstvými, velice mladými členy v budově bývalého pivovaru v Libni, kam ALTA přesídlila po několikaletém působení – od prvopočátku dočasném – v části karlínské Invalidovny.
Hana Polanská
MgA Hana Polanská, PhD (1980) je tanečnice, choreografka, performerka,
taneční pedagožka a vědkyně.Vystudovala Taneční konzervatoř v Praze, dějiny
umění na Katolické teologické fakultě UK, a choreografii na HAMU v Praze. Dále
absolvovala postgraduální studium na Fakultě tělesné výchovy a sportu UK, kde
se zaměřila na účinky tance na biochemické markery krve v souvislosti s
kognitivními a fyzickými schopnostmi u starších dospělých. Absolvovala tříletý
kurz Vědomé tělo pod vedením Reny Milgrom, kde si prohloubila znalosti
Labanovy analýzy pohybu a získala vhled do dalších somatických praxí.
Tančila jako členka a sólistka Národního divadla v Praze, spolupracuje s
renomovanými choreografy a umělci na různých projektech, např. s Evou
Koťátkovou, Beatrice Massine, Alice Chauchat, Danielem Lepkoffem a mnoha
dalšími.Vytvořila několik originálních choreografií a tanečních filmů, které byly
představeny v českém i mezinárodním kontextu a získali několik ocenění. V
současnosti vyučuje na Katedře nonverbálního divadla HAMU, na Základní
umělecké škole a účastní se mezinárodního projektu Dance Well. Příložitostně je
pak zvána učit a přednášet na další vysoké školy, např. UMPRUM a spolupracuje
na různých uměleckých projektech. Angažuje se také ve vědeckém a uměleckém
výzkumu, píše eseje o současném tanci a natáčí podcasty s tanečními umělci.
Účastnila se několika vědeckých konferencí a úspěšně přednášela o tanci
naposledy na mezinárodní konferenci pořádané Filozofickým Ústavem AV.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem