Díky programu Nová krev na scéně v produkci Nové sítě dostala choreografka a umělkyně Natalie Tun příležitost vytvořit vlastní divadelní projekt. Výsledkem její práce, s převážně ženským mezinárodním týmem nově vznikajícího souboru LUSK, se stala taneční inscenace YUTORI.
Tobiáš Waller
Po maturitě a absolutoriu v oboru klasický tanec na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy se rozhodoval mezi studiem Taneční vědy na HAMU a Teorie a kritiky na DAMU. Nakonec se rozhodl pro divadelní fakultu a v současné době zde dokončuje bakalářské studium Teorie a kritiky divadelní tvorby. Kromě publikační činnosti v rámci médií jako jsou Divadelní noviny či Deník N, se podílí na tvorbě autonomní rubriky Spora, která funguje pod hlavičkou blogu Podhoubí a zaměřuje se především na mladší čtenářské a posluchačské generace a snaží se o transparentní a akademismy nezatíženou reflexi divadelního umění v Česku. Kromě publikační činnosti v rámci médií či divadelních festivalů (Babkárská Bystrica, Pražské Quadriennale, Zlomvaz) se věnuje i PR a propagaci několika kulturních platforem a těles. Zajímá se o takové divadlo a umění, které kromě estetických hodnot tematizuje i hodnoty etické a otevírá tak celospolečenské otázky a témata. Zaobírá se rovněž divadelní sociologií a tím, jak je schopno divadlo komunikovat se svým diváctvem, a jak jej to jako médium konstituuje.
Texty autora
Nebojsy – Exkurze do mikrosvětů tří mladých umělkyň
Rozsáhlé podzemní prostory žižkovského Paláce Akropolis se díky citlivé a intimní inscenaci Nebojsy tří performerek přibližně na hodinu proměňují ve zcela osobitý mikrosvět.
Barokní procházky – Performativně rozevlátá studie barokní estetiky
Čtvrtý den festivalu WILD!, který pořádá divadlo Venuše ve Švehlovce, patřil uměleckému spolku Beautiful Confusion Collective a jejich novému projektu s názvem Barokní procházky.
Comfort Women, BIOrytmus, Entropie – O traumatu, násilí, tanečním umění, tělesnosti i stáří
První květnový víkend byl v divadle PONEC věnován absolventským choreografiím studentů a studentek choreografie pražské HAMU. Ti se představili třemi kratšími projekty s rozdílnou tematikou i kvalitou provedení či svébytného dramaturgického odkazu.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace