Studio ALTA pořádá ke třicetiletému výročí revoluce od 10. do 16. listopadu 2019 mezinárodní taneční festival RespondART. V dramaturgii nechybí představení zkoumající různé podoby svobody, tolerance a rovnosti, a také doprovodný program v podobě diskuzí či workshopu.
Festival představí pražským divákům celkem sedm středoevropských tanečních představení a zasáhne i do veřejného prostoru – 10., 11. a 12. listopadu se bude odehrávat v ulicích Prahy 7 celodenní taneční maraton turecké choreografky působící v Mnichově Ceren Oran s názvem Who is Frau Troffea?. Projekt, premiérově uvedený na mnichovském festivalu Dance! po dobu 11 dní, se volně inspiruje „Frau Troffeou“, která před 500 lety vyšla do ulic a svým tancem strhla desítky dalších k události, která vešla ve známost jako „Taneční mor ve Štrasburku“.
Maďarský soubor The Symptoms uvede svou inscenaci Head First, která otevřeně mluví o porodu jako o mezní události a snaží se ho detabuizovat. Německý soubor Hauptaktion představí své ironizující dílo Situace s dvojníkem, které staví na hlavu naši představu o tom, co je autenticita, tradiční kultura a naše vlastní identita. V divadle NoD bude uvedeno představení Words of Apology českého souboru Ufftenživot o online nenávisti.
Identitou v podobě divokého exkurzu do historie se zaobírá i polský soubor Pink Mama Theatre, který si ve svém představení Jungle bere na mušku historický i novodobý kolonialismus. Dvojité sólo v podání slovenského tanečníka Michala Heribana a v choreografii Michy Purucker s názvem dark angels kombinuje mluvené slovo, video a pohyb. Volně proplouvá mezi konkrétním slovem a abstraktním pohybem ve snaze nalézt harmonickou komunikaci mezi daným a tušeným, jazykem a tělem, performerem a divákem.
Pro děti připravuje program Lenka Tretiagová a Taneční studio Light. Jejich inscenace Republika nás čeká, aneb Kde domov můj ukazuje dlouhou a náročnou cestu Československa k demokracii.
Výčet uvedených představení uzavírá česko-slovenská dvojice Peter Šavel a Tereza Ondrová a jejich genderově nekorektní duet Boys Who Like To Play With Dolls, který se po dlouhé době vrací na jeviště Studia ALTA.
„Společným tématem festivalu RespondART je otázka, zda tanec může a má být společensky angažovaný. Vybraní čeští, němečtí, polští a maďarští tvůrci přinášejí specifické pohledy a přístupy, ale jejich spojujícím prvkem je, že jejich díla jsou svébytnými komentáři ke světu kolem nás. Nejsou lhostejní a jejich často velmi osobní díla jsou zároveň svého druhu společenským manifestem,“ říká o festivalovém programu dramaturgyně Karolína Hejnová.
Součástí programu je i přednáška a diskuze na téma společensky angažovaného tance v České republice a v Německu, ale i workshop tvořivé metody Soundpainting, která se snaží pomocí jednoduchých improvizací o nalezení jednotného jazyka všech lidí bez ohledu na národnost či případné hendikepy.
PROGRAM FESTIVALU RESPONDART 2019:
Ceren Oran (TR, DE): Who Is Frau Troffea?
10.11. | 10:30 – 17:30 | Veletržní palác
11.11. | 12:30 – 19:30 | Studio ALTA
12.11. | 10:30 – 17:30 | před Výstavištěm Holešovice
11.11. | 19:30 | Tereza Ondrová a Peter Šavel (CZ/SK): Boys Who Like To Play With Dolls
13.11. | 17:30 | Diskuze „Je současný tanec angažovaný?“
13.11. | 19:30 | The Symptoms (HU): Head First, aneb Kontrakce expandujícího času
14.11. | 17:30 | Přednáška „Angažovaný tanec v ČR a v Německu“
14.11. | 19:30 | Micha Purucker (DE): dark angels
14.11. | 19:30 | Ufftenživot (CZ): Words of Apology (uvádíme v divadle NoD)
15.11 – 16.11. | Workshop Soundpainting
15.11. | 19:30 | Julian Warner & 0liver Zahn / Hauptaktion (DE): Situace s dvojníkem
16.11. | 18:00 | L. Tretiagová a TS Light (CZ): Republika nás čeká, aneb Kde domov můj
16.11. | 19:30 | Pink Mama Theatre (PL): Jungle
Zdroj: Studio ALTA
Ve Studiu ALTA lze oslavit výročí revoluce jinak – tancem
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?