V drážďanské Semperoper vystupuje dnes v titulní roli baletu Bajadéra jako host jedna z nejslavnějších současných klasických balerín Polina Semionova. V roli Solora tančí po jejím boku první sólista souboru a také jeden z našich neznámějších krajanů Jiří Bubeníček. Polina Semionova vystudovala baletní školu při Velkém divadle v Moskvě, její kariéra je ale spíš mezinárodní. V necelých osmnácti letech se stala nejmladší první sólistkou berlínské Staatsoper, když přijala pozvání baletního šéfa Vladimíra Malachova k účasti na turné po Japonsku. V roce 2011 soubor opustila a stala se primabalerínou Americal Ballet Theatre, jedné ze dvou zásadních baletních scén USA, hostuje ale také často v zahraničí. Už na počátku kariéry získala mnoho ocenění na mezinárodních soutěžích (Zlatou medaili na mezinárodní baletní soutěži v Moskvě, v Petrohradě první cenu Vaganova-Prix Ballet Competition, na Mezinárodní baletní soutěži v japonské Nagoji ad.) Ztvárnila všechny zásadní titulní role klasického repertoáru (Labutí jezero, Spící krasavice, Louskáček, Don Quijote, Giselle, Oněgin, Romeo a Julie, Manon, Carmen ad.), stejně jako díla z repertoáru George Balanchina, Maurice Béjarta, Williama Forsytha, acho Duata, Uwe Schulze aj.
Jiří Bubeníček tvořil dlouhou dobu nerozlučnou dvojici se svým bratrem Ottou, kdy oba působili v Hamburg Ballet u Johna Neumeiera. V hamburské souboru ztvárnil řadu rolí, z nichž jednou z nejvýznamnějších byla titulní role v Neumeierově baletu Nižinský (2000). Od roku 2006 působí jako první sólista v Semperoper v Drážďanech. Od roku 1999 se věnuje také choreografii, za kterou také získal několik ocenění (v Praze jsou stále k vidění dvě ranější choreografie z roku 2002 v inscenaci Laterny magiky Graffiti). Jako tanečník získal např. cenu Benois de la danse v r. 2002 za roli Armanda Duvala v Dámě s kaméliemi.
V Drážďanech hostuje Polina Semionova: dnes v Bajadéře s Jiřím Bubeníčkem
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Zuska tvoří pro svou vlast – slovy i v tanečních metaforách
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 11 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 11 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 13 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 25 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace