V rámci čtyřdenního semináře vedli zkušení taneční kritici Petra Dotlačilová a Josef Bartoš z Tanečních aktualit a Anette Therese Pettersen z Performing Arts Hub Norway vlastní přednášky zaměřené na různé problémy, s nimiž se mohou kritici tance potýkat. Na přednášky navazovala i práce ve skupinách, podnětné debaty, ale i individuální koučink
a editace textů.
Petra Dotlačilová průběh workshopu komentovala: „Sešlo se nám zde osm velmi zajímavých osobností ze všech koutů světa, včetně Austrálie i Kolumbie, všichni ale působí v Evropě. Byli mezi nimi aktivní umělci, kritici, produkční, filozofka i taneční antropoložka, což přispělo k hloubce debat a různorodosti pohledů. I pro mě se jednalo o velmi obohacující a inspirující zkušenost.“
Ivana Balabanova, choreografka a tanečnice ze Severní Makedonie, zhodnotila workshop následovně: „Naučila jsem se toho mnoho a věřím, že tato zkušenost bude pro mě velmi užitečná.“ Divadelní tvůrce a recenzent Richard Pettifer, původem z Austrálie, ale sídlící v Berlíně, ocenil „připravenost semináře a otevřenost spolupráce“. Mónica Jaramillo Sanjuán z Kolumbie, studující v Londýně taneční antropologii v rámci programu Choreomundus, doplňuje: „Bylo obohacující sdílet znalosti se všemi, toto setkání mi navíc dalo velmi potřebný impuls, abych se vrátila ke psaní.“
Účastníci workshopu psali recenze na vybrané inscenace mladých nadějných tvůrců, ale i na inscenace zkušených a světoznámých choreografů, jako Crystal Pite nebo Hofesh Shechter. Nová díla byla vybrána z kolekce Aerowaves 20/20, z aktuálního programu festivalů Ravnedans, KoresponDance a najdeme mezi nimi i vítěze Festivalu tanečních filmů. Vzniklé texty budou publikovány v anglické sekci Tanečních aktualit.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace