Čtyřdenní seminář s mezinárodní účastí povedou zkušení taneční kritici Petra Dotlačilová a Josef Bartoš z Tanečních aktualit a Anette Therese Pettersen z Performing Arts Hub Norway. Navazuje na norský festival současného tance Ravnedans a předchází českému festivalu současného tance KoresponDance. Součástí semináře budou přednášky, konzultace a diskuze nad zhlédnutými díly, ale i praktické semináře reflektující uplynulou koronavirovou dobu. Cílem je nahlédnout specifické problémy oboru, jakým způsobem psát o různých žánrech, jak vnímat tanec v on-line prostoru včetně formátů, které v něm vznikají, a připravit tak účastníky na práci v této dynamicky se rozvíjející oblasti. Setkání je určené nejen pro nové a začínající tváře na poli taneční kritiky, ale i pro zkušené autory či jiné zájemce. Vzniklé texty budou posléze zveřejněny na anglické verzi Tanečních aktualit.
Vedoucí nadnárodního projektu Lucie Hayashi dodává: „Taneční aktuality se dlouhodobě věnují podpoře zvyšování kapacit v oboru taneční kritiky. Mentoring a koučink je součástí naší každodenní práce. Již dlouho jsme však cítili potřebu opřít se do vzdělávání jako takového a rozšířit naši působnost i za hranice České republiky. Proto jsme spojili síly s naším norským partnerem a rozhodli se uspořádat workshop s mezinárodním dosahem. Seminář navíc proběhne zdarma a on-line, takže se může přihlásit opravdu kdokoliv nehledě na to,
na jakém místě planety se zrovna nachází.“
Do výzvy se přihlásili zájemci z celého světa, z nichž osm bylo vybráno pro účast na workshopu a následnou spolupráci s oběma zúčastněnými organizacemi. Partneři plánují během dvou let uspořádat ještě tři takové semináře, doufejme, že alespoň polovina z nich již proběhne formou osobních setkání. Další v pořadí se bude konat v návaznosti na ostravský festival současného tance a pohybového umění Move Fest 2021. Součástí projektu jsou také panelové diskuze odborníků, z nichž první již proběhla v červnu a reportáž z ní si můžete přečíst ZDE.
Zdroj: Taneční aktuality
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?