Milovníky tance, hudby a divadelních reflektorů čeká se souborem 420PEOPLE letos zajímavý a nabitý začátek nové sezóny. Na repertoáru se během několika podzimních týdnů objeví to nejlepší z tvorby 420PEOPLE. „15 let fungování nezávislého souboru je především skvělý týmový výkon. Zároveň je to čímsi zavazující, což nás baví. V posledních letech jsme konečně vybudovali vlastní prostory Studia Maiselovka nebo příjemné zázemí v divadle La Fabrika a začali jsme s novou dimenzí tanečního stárnutí projektem 42+PEOPLE. I díky tomu budou mít naši diváci mnoho příležitostí vídat naše špičkové tanečníky v originálních a neotřelých představení, a to nejenom u nás, ale i v Evropě.”
Diváci budou moci vidět kritiky uznávané inscenace. Taneční show a rockový koncert v jednom The Watcher s kapelou Please The Trees v La Fabrice, představení INspiraCe s Orchestrem BERG v Divadle Archa, taneční zenovou zahradu filozoficky laděného představení EVER v La Fabrice, strhující Máj na motivy slavného díla Karla Hynka Máchy na Nové scéně Národního divadla, hororově pohádkový příběh Kráska a zvíře ve spolupráci s Činohrou Národního divadla i akrobatické představení Nebesa s Losers Cirque Company v Divadle BRAVO! Tato představení sobě i divákům soubor nadělil k patnáctému výročí založení Natašou Novotnou a Václavem Kunešem.
Představení na velkých jevištích pražských divadel kontrastují s novou scénou souboru 420PEOPLE, unikátním prostorem Studia Maiselovka v centru Prahy. Ten je kreativním místem tance a pohybu, kde soubor zkouší, ale zároveň pořádá také lekce a workshopy pro veřejnost.
Právě ve Studiu Maiselovka mohou diváci vidět dva nejnovější taneční duety. Projekt 42+PEOPLE s pilotním představením WHERE od choreografa Václava Kuneše společně s tanečníci Helenou Arenbergerovou přináší neotřelý pohled na současný tanec interpretů po 42 letech své taneční kariéry. Duet Why things go wrong v choreografii Sylvy Šafkové diváky zavede do společnosti (ne)morálního, eticky problematického charakteru lidského chování a blyštivého vnímání vlastního ega v podání skvělých tanečníků Viktora Konvalinky a Michala Heribana.
Nová sezóna však přinese i velkou novinku. A to taneční premiéru, kterou bude hostit Divadlo Archa jako velké finále svého závěrečného roku. Nejnovější taneční představení 420PEOPLE s názvem HeArt of Noise v choreografii Sylvy Šafkové je inspirováno hlukem. Ten bývá většinou vnímán jako něco rušivého, ovšem představení převádí negativní konotaci hluku v kreativní a tvořivý prvek. V interakci s tanečníky jsou na jevišti zvuky lidského těla, tlukot srdce, hlasy i zvuk vody, jejichž vnímání různě dotváří naši realitu. Se souborem na inscenaci spolupracuje skladatel Tomáš Reindl (Omnion) a živě zazní i kultovní nástroj futuristů „intonarumori“. Ve scénografii Marka Cpina se část jeviště Divadla Archa promění ve vodní hladinu. Odrazem pohybu v rezonanci se zvuky jsou také kostýmy tanečníků, v některých momentech připomínající kapky vody. Premiéra se uskuteční ve dnech 21. a 22. září.
Po půlroční pauze se navíc vrací zpět do aktivního působení v souboru umělecký šéf Václav Kuneš, o kterém Česká televize uvede na 60. ročníku mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha na Nové scéně Národního divadla dlouho očekávaný dokumentární film. Ten sleduje cestu a proměnu těla i duše Václava Kuneše od tanečních počátků přes vrcholnou formu až k „tanečnímu důchodu”. Na konci srpna budou moci diváci také vidět Václava Kuneše v roli Oidipa v představení OIDIPÚS KOMPLET na venkovní scéně Antické Štvanice v produkci souboru Tygr v tísni, se kterou po 7 letech navázal opět spolupráci.
Konec podzimní sezóny přinese další novou premiéru, a to rovnou pro Studio Maiselovka. V rámci pokračování projektu 42+PEOPLE soubor přizval ke své tvorbě zahraničního choreografa Edana Gorlického, který přinese na scénu Studia Maiselovka představení pro významné české tanečníky ve věku 42 let a výše.
Zdroj: 420PEOPLE
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?