Kateřina Stupecká absolvovala v roce 2007 taneční konzervatoř Duncan Centre. Během studia se zúčastnila studijního pobytu na Fontys Dance Academy v Nizozemí, kde působila také jako pedagog duncan metody. Vystudovala HAMU Praha, obor choreografie tance a pedagogika tance. Absolvovala taneční stáž ve skupině Déja Donné (Simone Sandroni, Lenka Flory) v Itálii a ve Francii pod vedením Jeana Gaudina. Vytvořila několik vlastních choreografií, jež prezentovala v ČR a v zahraničí (Like Glass, Da Capo, Prolog, Sunyata, Kašpar/též jako taneční film FAMU – supervizor David Hinton, Teorie Chaosu/též jako taneční film FAMU, Obsese), z nichž Da Capo získalo Cenu Jarmily Jeřábkové na Festivalu Nové Evropy a Cenu Sazky za objev v tanci. Choreografie Sunyata získala nominaci na nejlepší taneční inscenaci roku. V současné době se nadále věnuje vlastní tvorbě, spolupracuje s řadou umělců v mezioborové umělecké tvorbě. Vyučuje na taneční konzervatoři Duncan Centre.
Da Capo, Sunyata i Mezisvěty spojuje linka vykreslující bohatost vnitřního světa a vnitřních dějů. Performance Da Capo vyjadřuje rozhodnutí jako začátek cesty, jejíž pokračování v rozhodný moment neznáme; jako silný proud, který nás nese vlastní inteligencí. Inscenace Sunyata je inspirovaná dílem Temná noc duše terapeuta Thomase Moora. Sunyata se dá přeložit jako plodná prázdnota; prázdnota, ze které se vše rodí. Temnota, z níž povstává duše. Mezisvěty vedou diváka do vnitřního světa imaginace, světa za realitou existence v hmotě, přesto možná mnohem reálnějšího.
Václav Chalupský se narodil v roce 1994 v Táboře. V mládí studoval hru na klavír a později začal působit v různých kapelách táborské alternativní hudební scény. V roce 2010 založil projekt Chalupski, pod kterým vystupuje živě s vybranými kompozicemi. Jeho skladby byly původně převážně klavírní sóla, postupem času se ale zvukově rozrostly o aranžmá smyčců nebo smyčky elektrické kytary a syntezátorů. Jako Chalupski debutoval v roce 2019 deskou Vortex. Druhé album Improvisations for Dance vyšlo na konci roku 2022 a je inspirované zkušenostmi s korepeticí a skladbou pro současný tanec a pohybové divadlo. Václav se také věnuje skládání hudby pro audio vizuální projekty, filmy a divadlo.
Zdroj: Konzervatoř Duncan Centre
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance