Divadelní sezona 2023/2024 je v plném proudu, ale právě jarní měsíce jsou pro mnohé scény zásadní pro přípravu dalších sezón. Zakladatelka divadla PONEC Yvona Kreuzmannová se již v září 2023 rozhodla změnit umělecké vedení této scény a nahradit funkci umělecké ředitelky Uměleckou radou, složenou z více osobností - expertů v oboru. Tento krok by měl vést k hlubší odborné diskusi o roli tanečního divadla v novém kontextu, čitelnosti jeho dramaturgie a větší otevřenosti, prohloubit způsob spolupráce, který je postaven na partnerství týmu divadla s tvůrčími kolektivy. To vše za jasných, rámcově definovaných, podmínek, které odpovídají možnostem obou stran.
Umělecká rada je součástí takového partnerství. Tři lidé z týmu divadla povedou dialog se třemi odborníky zvenku, budou naslouchat návrhům i argumentům, hledat konsensus, pochopitelně v duchu poslání a vize první stálé scény pro současný tanec. Základní směřování divadla PONEC se nemění. Členové Umělecké rady přinesou pohled zvenku, sledují uměleckou scénu, budou se zajímat o „work in progress“, nejen o premiéry, povedou dialog o tom, jak reprízovat, jak navazovat mezinárodní spolupráce atd.
PONEC – divadlo pro tanec zastupuje Hana Pelánková, výkonná manažerka, Barbora Loumová Miko, koordinátorka programu, a Ema Šlechtová za tým komunikace. Uměleckou radu tvoří Dagmar Bednáriková, která zná fungování produkčních domů jako jsou KD Mlejn nebo např. DIOD Jihlava, Sylva Šafková, která je tvůrčí osobností s přímou znalostí potřeb umělců, a Honza Malík s backgroundem umělce, kurátora, pedagoga i manažera, sledujícího nejmladší generaci i díky působení v Duncan Centre. Sylva Šafková a Honza Malík byli vybráni na základě Open Callu, který PONEC vypsal na přání umělecké obce. Dagmar Bednárikovou oslovila Yvona Kreuzmannová již předtím.
Nová Umělecká rada je funkční od dubna 2024 a bude tvořit umělecký plán na rok 2025. Do konce roku 2024 je program ještě připravován v návaznosti na předchozí umělecké vedení.
Vedení PONCE si nesmírně váží zkušeností všech vybraných osobností i jejich odhodlání nabídnout svou spolupráci. Připravilo detailní podklady tak, aby členové Umělecké rady měli čas věnovat se zásadním tématům do hloubky.
„Přáli bychom i mnohým ostatním scénám, aby si redefinovaly své záměry v měnícím se kontextu, změny sledujeme v řadě z nich, jsme otevřeni s nimi nadále úzce spolupracovat tak, jako tomu bylo dosud. ALTA, ARCHA+, DOX+, Jatka78, KD Mlejn, Palác Akropolis, Divadlo X10, Venuše ve Švehlovce… ti všichni a mnozí další spoluvytvářejí podmínky pro umělce našeho oboru. Zvláště si pak vážíme partnerů v regionech a těšíme se již v červnu na festival TANEC PRAHA, který přinese pět příkladů mezinárodní koprodukční spolupráce na závěr této sezony, již v červnu“, říká Yvona Kreuzmannová, zakladatelka a ředitelka Tance Praha.
Zdroj: PONEC – divadlo pro tanec
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci