Nominace na Ceny Thálie 2010
zprávy
Role: Esmeralda
Představení: Zvoník od Matky Boží
Hudba: Maurice Alexis Jarre
Libreto, choreografie a režie: Libor Vaculík
Premiéra: 20. listopadu 2010
Divadlo J. K. Tyla Plzeň „Zuzana Pokorná v roli Esmeraldy zaujme výrazovou sdělností a pohybovou noblesou. Pokorná naplňuje svůj fyzicky křehký zjev vášnivým temperamentem, bolestí a zklamáním, které postava Esmeraldy prožívá. Pokorná souzní s Vaculíkou choreografií, v níž uplatňuje technickou jistotu, plasticitu a dramatickou sytost.“ Adéla Pollertová
Role: Anna
Představení: Periferie
Hudba: Martin Němec
Hudební příprava: Elena Nagyová
Libreto, režie, choreografie: Alena Pešková
Premiéra: 19. listopadu 2010
Divadlo F. X. Šaldy Liberec „Adéla Pollertová je technicky jistou interpretkou, která se s bravurou pohybuje v klasickém a soudobém tanci. V roli Anny se její taneční a výrazové flexibilita promítá do podmanivého fyzického projevu. Pollertová zachycuje v ojedinělém tělesném vyjadřování dramatické prožitky své postavy a dodává jim strhující naléhavost. Choreografie Aleny Peškové vystihuje pohnutky postav ve výstižném, tanečně-hereckém výrazu, který Pollertová pronikavě nasycuje.“ Lenka Vágnerová
Role: sólo
Představení: Mah Hunt
Koncept a choreografie: Lenka Vágnerová a Pavel Mašek
Hudba: Ondřej Smeykal
Hudební koláž: David Vrbík
Premiéra: 4. září 2010
Soubor DOT504 v divadle Ponec Praha „Lenka Vágnerová je nepřehlédnutelným fenoménem v oblasti současného tance a fyzického tanečního divadla. Každá taneční role, kterou ztvárňuje, se vyznačuje pohybovou dokonalostí na hranici možností lidského těla. V projektu Mah Hunt, jehož je autorkou a choreografkou spolu s Pavlem Maškem, fascinuje diváka nejen pohybovým mistrovstvím, ale i nezměrnou fantazií a invencí.“ Širší nominace: Klára Jelínková
sólo v inscenaci Svěcení jara (Národní divadlo Praha) Barbora Kohoutková
role Charlotta v inscenaci Charlotta (Divadlo F. X. Šaldy Liberec) Andrea Kramešová
role Anastasia v inscenaci Spící krasavice (Státní opera Praha) Alena Pešková
role Morgiana v inscenaci Jessie a Morgiana (Ultra Minimal Ballet Praha) Zuzana Susová
role Gretchen v inscenaci Faust (Národní divadlo Praha) Nominace za mimořádný mužský jevištní výkon v roce 2010 Viktor Konvalinka
Role: sólo
Představení: DESET DE(K)KA TANCE, část Ultimo
Koncepce: Viktor Konvalinka a Tomáš Červinka
Choreografie: Viktor Konvalinka
Premiéra: 21. září 2010
Dekka Dancers Praha „Viktor Konvalinka je tanečníkem, který exceluje v soudobém repertoáru. Zaujme jiskřivým fyzickým nábojem, lehkostí výrazu a nápaditostí, se kterou vytváří své nápadité choreografie. Jeho projev přináší technickou vytříbenost v excentrickém pohybovém modelování, do něhož Konvalinka vkládá entuziasmus a hudební cítění.“ Richard Kročil
Role: Othello
Představení: Othello
Hudba: L. Janáček
Režie a choreografie: Youri Vamos
Premiéra: 1. dubna 2010
Národní divadlo Praha „Richard Kročil v roli Othella potvrzuje své technické a výrazové schopnosti v klasickém i soudobém repertoáru. Kročil zaujme nejen rozsahem svých dispozic, ale také hereckým projevem, jenž role Othella vyžaduje. Je přesný a uhrančivý v provedení pohybového a dramaticky laděného detailu, který Vamosova choreografie vyžaduje.“ Richard Ševčík
Role: Quasimodo
Představení: Zvoník od MatkyBoží
Hudba: Maurice Alexis Jarre
Libreto, režie a choreografie: Libor Vaculík
Premiéra: 20. listopadu 2010
divadlo J. K. Tyla Plzeň „Richard Ševčík v roli Quasimoda vystihuje fyzické a emociální strádání postavy, její zoufalství a odhodlání. Ševčík využívá prostor, který mu Vaculíkova dynamická choreografie dává. Svou postavu obdařuje jedinečnou přesvědčivostí tělesného vzezření a naléhavostí prostupující jeho sytý tanečně-herecký projev.“ Širší nominace: Karel Audy
role Jago v inscenaci Othello (Národní divadlo Praha) Vjačeslav Burlák
role Alexej v inscenaci Spící krasavice (Státní opera Praha) Pavel Enekeš
role Basil v inscenaci Don Quijote (Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem) Alexej Jurakov
role Franci v inscenaci Periferie (Divadlo F. X. Šaldy Liberec) Lukáš Leopold
sólo v inscenaci YOU TOO / TY TAKY? (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava) Schválila oborová odborná porota ve složení: Předseda: Vladimír Nečas
Členové: Ljubov Dančenko, Lucie Dercsényiová, Kateřina Franková Dedková, Jiří Horák, Ivanka Kubicová, Astrid Štúrová a Igor Žukov. Zdroj: cenythalie.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
Zuska tvoří pro svou vlast – slovy i v tanečních metaforách
recenze -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 10 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 10 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 13 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 13 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 15 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 27 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu