V sezoně 2019/2020 uvede Balet Moravského divadla Olomouc dvě baletní premiéry. První proběhne 1. listopadu 2019, půjde o romantický balet Giselle v choreografii Michala Štípy. Dne 17. dubna 2020 se uskuteční druhá premiéra s názvem Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové.
„Společně s kolegy jsme přistoupili s veškerou pokorou a úctou k výběru titulů, které by návštěvníky našeho divadla měly někdy pobavit a pohladit po duši a jindy zase otevřít témata, o kterých se třeba zas až tak často nemluví, ale je potřeba na ně nezapomínat. Věřím, že se nám to povedlo, a mohu hrdě konstatovat, že v sezoně, jež nás přivede k významnému jubileu našeho divadla, nabídneme pestrý mix premiér,“ uvedl ředitel MDO David Gerneš.
Příznivci tanečního umění se mohou v příští sezoně těšit na klasický romantický balet i na moderní choreografie. „První inscenaci, kterou jsem zařadil do svého dramaturgického plánu, je klasický balet Giselle. Tento titul jsem mimo jiné zvolil pro krásnou hudbu Charlese Adolpha Adama a pro rozšíření klasického repertoáru,“ uvedl umělecký šéf baletního souboru Michal Štípa. Protipólem romantického baletu Giselle bude adaptace slavného básnického dramatu Federica Garcíi Lorcy Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové. V příští sezoně tak bude jedinečná možnost zhlédnout dílo jednoho dramatika v činoherním a tanečním ztvárnění. „Práci Aleny Peškové sleduji mnoho let a jsem velice rád, že přijala nabídku na zpracování tohoto dramatického příběhu. Každé její zpracování je vždy velmi zajímavé díky nápadité choreografii, modernímu pohybovému slovníku a hudbě,“ uvedl Štípa a doplnil, že pro milovníky baletu chystá na příští sezonu také program Divák s baletem, v jehož rámci se mohou zájemci setkat se členy baletního souboru, zúčastnit se zkoušek a dozvědět se něco z baletní terminologie.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Moravské divadlo Olomouc uvede v příští sezoně Giselle a Krvavou svatbu
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?