Světová divadelní přehlídka ve francouzském Avignonu, která právě probíhá, hostí po dlouhých sedmnácti letech české divadlo. V hlavním programu letošního festivalu bude uvedena inscenace Obyčejní lidé, jež vznikla v produkci Divadla Archa. Společný projekt Archy a nezávislého čínského souboru Living Dance Studio v Pekingu v režii Jany Svobodové a čínské choreografky Wen Hui kombinuje principy dokumentárního divadla a tance.
Avignonský festival každoročně uvádí ve svém hlavním programu to nejzajímavější, co vzniká ve světovém divadle. Dramaturgická koncepce letošního ročníku se soustředila na představení, která reagují na proměnu světa. Ředitel festivalu Olivier Py ve svém úvodu k festivalu řekl: „Divadlo musí otevřít své dveře, aby vyjádřilo své politické svědomí.“
Mezi tvůrci, kteří zde během tří týdnů představí své inscenace, jsou například Akram Khan, Rimini Protokoll (Stefan Kaegi), konžský choreograf a režisér Faustin Liyenkula, Pascal Rambert, ruský režisér Kirill Serebrennikov (držený v Moskvě v domácím vězení) a další.
Jana Svobodová a Wen Hui kombinují v Obyčejných lidech principy dokumentárního divadla a tance. Inscenace je postavena na průsečících reálných příběhů lidí žijících v Čechách a v Číně s důležitými mezníky v historii obou zemí. Nedílnou součástí představení je živý interaktivní video mapping, světelný a hudební design a na míru komponovaná hudba. Tvůrci těchto složek ovládají spolu s performery všechny divadelní technologie neskrývaně přímo před očima diváků. Vedle sebe se na scéně objeví pětasedmdesátiletý český dělník Vladimír, který celý svůj život pracoval jako soustružník a nástrojař, vynikající tanečníci, hudebníci a performeři.
Na tiskové konferenci, na které byl oznámen program letošního ročníku Avignonského festivalu, Olivier Py o představení Obyčejní lidé řekl, že „vyjadřuje silnou politickou vůli dát hlas těm, kteří nebyli slyšet“.
Ondřej Hrab, ředitel Divadla Archa k výběru inscenace do hlavního programu Avignonského festivalu říká: „Uvedení Obyčejných lidí v Avignonu je velkým úspěchem českého divadla. Zároveň je potvrzením skutečnosti, že dokumentární divadlo v pojetí tvůrců projektu je součástí hlavního proudu současné divadelní tvorby. Důkazem, že dramaturgie festivalu věří úspěchu našeho představení u diváků, je i to, že bude uvedeno celkem sedmkrát v týdnu od 16. do 23. července. To, že se pořadatelé rozhodli uvést inscenaci v takovém rozsahu, je pro Archu veliká čest.“
Navazující podzimní tour zahrnuje účast na přehlídkách: Festival d'Automne – Theâtre de la Ville, Paříž, L'Apostrophe, Scene national, Cergy Pontoise, Festival Exit, La Rose des Vents, Villeneuve d'Ascq, Teatro Municipal, Porto, Theatre Garonne, Toulouse. Čeští diváci ji budou moci opět vidět v Arše 15. a 16. listopadu 2019.
Zdroj: Divadlo Archa
Inscenace Divadla Archa Obyčejní lidé míří na festival v Avignonu
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?