Všechny programy jsou otevřené profesionálním tanečníkům, dramaturgům, choreografům, některé také kurátorům, moderátorům, kreativním producentům a lidem se zvláštním zájmem o současný tanec.
Přihlásit se je možné na jednotlivé workshopy nebo celý program.
Přihláška ZDE.
Uzávěrka přihlášek 23. listopadu, potvrzení o účasti získáte do 28. listopadu
Cena workshopů: 1 workshop/100 Kč, 2 workshopy/200 Kč, 3 workshopy/300 Kč
Rodia Vomvolou je taneční dramaturgyně a výzkumnice působící v Nizozemí a Řecku. Jako dramaturgyně, mentorka a lektorka na volné noze pracuje s institucemi, evropskými domy tance a univerzitami (Dance House Lemesos, PERA School of Performing Arts, Vysokou školou múzických umění v Bratislavě, DansBrabant Tilburg, Circustruction Rotterdam, Onassis Stegi, ZfinMalta a dalšími). Stejně tak se věnuje i práci s nezávislými umělci na Kypru, v Německu, Nizozemí a Řecku. Od roku 2019 působí na Kypru, v rámci instituce Dance House Limassol, jako mentorka a kurátorka uměleckého rozvojového programu Moving the New. Mezi roky 2021-2022 se jako dramaturgyně zapojila do evropského projektu Micro and Macro Dance Dramaturgies ve spolupráci s organizacemi Dans Brabant (NL), Tanec Praha (CZ), Anghiari Dance Hub & Marche Teatro (IT), Bora Bora - Dans og visuelt teater (DK) a Dance House Lemesos (CY). V roce 2018 získala magisterský titul ze současného divadla, tance a dramaturgie na Univerzitě Utrecht. Zároveň je také absolventkou bakalářského oboru teorie, historie a analýzy dramatu a performance na Aristotelově univerzitě v Soluni. V současné době se věnuje doktorandskému výzkumnému projektu zaměřenému na vnímání vlastní role jakožto taneční dramaturgyně pod vedením profesorky doktorky Maaike Bleeker na Univerzitě Utrecht.
Yasen Vasilev je doma v Bruselu a Sofii, ale jako dramaturg, tvůrce a kritik působí na poli současného tance mezinárodně. Je součástí dlouhodobého výzkumného projektu NUTRICULA/IMPOSSIBLE ACTIONS, který založil v roce 2015 v Šanghaji a 2019 v Tchaj-peji. Projekt rozvíjí a prezentuje na mezinárodní scéně prostřednictvím workshopů a vystoupení, jejichž cílem je zkoušet limity těla a přetvářet pohled na ně, stejně jako vytvářet horizontální pracovní modely. Pravidelně přispívá do digitálního tanečního zpravodaje Springback Magazine a aktivně se zajímá o tematiku pracovních podmínek v různých organizacích. V poslední době jako spoluautor otevřeného dopisu A Fair New Idea, který vznikl na vlámském kulturním institutu Kunstenpunt, vyzývá k férovému zacházení na mezinárodní úrovni. Mezi jeho spolupracovníky patří belgičtí choreografové Ehsan Hemat, Milo Slayers a Julien Carlier, s nimiž pracuje jako taneční dramaturg. V období 2023-2024 působí jako výzkumník na Královské konzervatoři v Antverpách a se svým projektem o rozdělení úloh v rámci kolektivního těla získal stipendium na akademii Akademii Schloss Solitude ve Stuttgartu.
Zdroj: Divadlo Ponec
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu