Treatment of Remembering (Sabina Bočková, Johana Pocková, Inga Zotova-Mikshina). Foto: Vojtěch Brtnický.
Jury udělila i tři zvláštní ocenění (Special mention) vynikajícím hudebníkům za jejich mimořádnou souhru s tvůrci a performery, přínos dílům a přítomnost na jevišti. Jsou jimi: Sára Vondrášková (Never Sol), Lukáš Palán a Jakub Štourač.
Sedm desítek registrovaných hostů, především zahraničních, i domácí publikum mělo možnost hlasovat o Ceně diváka. Nastala zde vzácná shoda s Mezinárodní jury, která rovněž vyzdvihla komplexnost díla Treatment of Remembering. Smysl pro kompozici a úzkou spolupráci s tvůrci světelného designu, hudby a scénografie, návaznost na již slibný předchozí tvůrčí počin POCKETARTu – Jámu lvovou, ocenila jury spolu s vědomým zájmem autorek o aktuální otázky naší společnosti, což se týká i mnohých dalších děl na ČTP.
U diváků pak získala vysoké uznání i tři další díla naprosto odlišného charakteru: And Who is Useless Now? Ondřeje Holby, Duety v podání Temporary Collective, a Jáma lvová opět od POCKETART autorské dvojice Sabiny Bočkové a Johany Pockové.
V neposlední řadě se tříčlenná porota Ceny Jiřího Opěly shodla na uznání výjimečného přínosu dvou Manažerek roku 2020 a 2021. Loni předala svým nástupcům zrenovovaný komplex Švestkového dvora v jihočeských Malovicích Zuzana Bednarčiková, která tak vybudovala prostor s výrazným přínosem pro region i performing arts na evropské úrovni. Letošní ocenění převzala Markéta Málková, jíž se podařilo vybudovat rezidenční centrum REZI.DANCE v Komařicích, rovněž mimořádně přínosné pro region i obory tanec a nový cirkus.
Diváci 27. ročníku ČTP zhlédli za 3 dny 14 představení v podání 12 souborů či tvůrců na osmi pražských scénách, kumulovala se tak vybraná díla za rok 2020 i 2021. Atmosféru dotvářely diskuse, setkání s umělci, mezinárodní workshop psaní recenzí o tanci vedený redaktorem The Guardian a Sprigback Magazine, Sanjoy Royem, ve spolupráci s dalšími mentory: Oonagh Duckworth a Nina Vangeli.
Ohlasy hostů svědčí o stoupající úrovni české tanečně-pohybové scény a mnozí se již těší na tradiční jarní termín příští ČTP, která je plánována na 24. – 26. 4. 2022.
Recenze, které psali účastníci Review-writing workshopu, budou publikovány na www.tanecniplatforma.cz
Zdroj: Česká taneční platforma
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?