„Letošní 26. ročník je velmi specifický a odráží rozdílné směry, kterými se česká taneční a pohybová tvorba za poslední rok vydala. Navazuje také na loňskou změnu přístupu k oceněním, která uděluje vždy na závěr akce mezinárodní jury,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka a zakladatelka Tance Praha, a pokračuje: „Dvě hlavní ocenění si loni odnesly inscenace PLI Viktora Černického a SAME SAME Karine Ponties – i díky výjimečné interpretaci Terezy Ondrové. Logicky proto budou tato dvě díla rámovat letošní ročník, který začne 1. dubna včetně uvedení SAME SAME v PONCI a vyvrcholí 3. dubna večerem s PLI a návaznou slavnostní ceremonií tamtéž. 4. dubna pak proběhne závěrečný brunch, jehož nový formát Brunch & Discussion se rovněž loni osvědčil.“
Z nově vzniklých inscenací za uplynulý rok se na platformu hlásila téměř třicítka děl, nebylo proto vůbec snadné vybírat mezi již osvědčenými jmény a nastupující generací, prakticky u žádného díla nedospěla Dramaturgická rada k absolutní shodě.
Výběr inscenací měly na starosti osobnosti, které pečlivě sledují domácí tanečně-pohybovou scénu, konkrétně: Lucie Hayashi, Lúcia Kašiarová, Pierre Nadaud, Jitka Pavlišová, Nina Vangeli a za pořádající Tanec Praha se dělily o jeden hlas Yvona Kreuzmannová s Markétou Perroud. Diskuse se vedla i o dalších dílech nadějných umělců, z nichž zaujali především autorská dvojice Sabina Bočková – Tomáš Janypka (Song Lines) a brněnský Buranteatr v čele s Jurajem Augustýnem (Deep Shit). Dramaturgická rada jim otevírá specifický prostor, byť mimo hlavní program ČTP s tím, že osloveni k účasti v doprovodném programu budou i další umělci, kteří zaujali.
Zdroj: Tanec Praha z.ú.
Česká taneční platforma 2020 zná díla pro hlavní program
Dramaturgická rada ČTP vybrala sedm děl, která budou uvedena na České taneční platformě od 1. do 4. dubna 2020. V hlavním programu jsou zařazena díla - And Who is Useless Now? (O. Holba, F. Golfier), Constellations III – My Son Is Looking to the Sun (Spitfire Company), DUETY (T. Ondrová / P. Tejnorová / Temporary Collective), Generace X (M. Záhora), Jáma lvová (S. Bočková & J. Pocková / POCKetART), Lavabo (J. Stárková, L. Blaha a O. Menoušek) a Roselyne (Cécile Da Costa). Více na www.tanecniplatforma.cz.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 4 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 7 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 7 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 9 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 21 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace