„Letošní 26. ročník je velmi specifický a odráží rozdílné směry, kterými se česká taneční a pohybová tvorba za poslední rok vydala. Navazuje také na loňskou změnu přístupu k oceněním, která uděluje vždy na závěr akce mezinárodní jury,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka a zakladatelka Tance Praha, a pokračuje: „Dvě hlavní ocenění si loni odnesly inscenace PLI Viktora Černického a SAME SAME Karine Ponties – i díky výjimečné interpretaci Terezy Ondrové. Logicky proto budou tato dvě díla rámovat letošní ročník, který začne 1. dubna včetně uvedení SAME SAME v PONCI a vyvrcholí 3. dubna večerem s PLI a návaznou slavnostní ceremonií tamtéž. 4. dubna pak proběhne závěrečný brunch, jehož nový formát Brunch & Discussion se rovněž loni osvědčil.“
Z nově vzniklých inscenací za uplynulý rok se na platformu hlásila téměř třicítka děl, nebylo proto vůbec snadné vybírat mezi již osvědčenými jmény a nastupující generací, prakticky u žádného díla nedospěla Dramaturgická rada k absolutní shodě.
Výběr inscenací měly na starosti osobnosti, které pečlivě sledují domácí tanečně-pohybovou scénu, konkrétně: Lucie Hayashi, Lúcia Kašiarová, Pierre Nadaud, Jitka Pavlišová, Nina Vangeli a za pořádající Tanec Praha se dělily o jeden hlas Yvona Kreuzmannová s Markétou Perroud. Diskuse se vedla i o dalších dílech nadějných umělců, z nichž zaujali především autorská dvojice Sabina Bočková – Tomáš Janypka (Song Lines) a brněnský Buranteatr v čele s Jurajem Augustýnem (Deep Shit). Dramaturgická rada jim otevírá specifický prostor, byť mimo hlavní program ČTP s tím, že osloveni k účasti v doprovodném programu budou i další umělci, kteří zaujali.
Zdroj: Tanec Praha z.ú.
Česká taneční platforma 2020 zná díla pro hlavní program
Dramaturgická rada ČTP vybrala sedm děl, která budou uvedena na České taneční platformě od 1. do 4. dubna 2020. V hlavním programu jsou zařazena díla - And Who is Useless Now? (O. Holba, F. Golfier), Constellations III – My Son Is Looking to the Sun (Spitfire Company), DUETY (T. Ondrová / P. Tejnorová / Temporary Collective), Generace X (M. Záhora), Jáma lvová (S. Bočková & J. Pocková / POCKetART), Lavabo (J. Stárková, L. Blaha a O. Menoušek) a Roselyne (Cécile Da Costa). Více na www.tanecniplatforma.cz.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?