Bouchačka – nový autorský projekt režiséra Jiřího Pokorného a DOT504
zprávy
Při hledání nových forem uměleckého vyjádření, vzdalujících se tradičnímu pojetí tance – sledu esteticky zvládnutých pohybů, se DOT504 tentokrát rozhodl pro spolupráci s dramatikem a režisérem Jiřím Pokorným. Projekt Bouchačka vypráví poněkud bizarní příběh klasického trojúhelníku dvou žen a jednoho muže s překvapivým vyústěním. Zvolená koncepce spolupráce činoherního autora a interpretů s tanečníkem tak vymezuje limity všem zúčastněným. Režisér i herci jsou připraveni o typicky divadelní vyjadřování, hereckou akci i výpravu a jsou odkázáni téměř výhradně na pohybové vyjadřování. Tanečník je zase nucen svým pohybem vyjadřovat přesně dané pocity, nálady a myšlenky, předepsané autorem.
Režisér a dramatik Jiří Pokorný patří ke špičce současné české divadelní režie. Ač má jeho režijní práce své ohnisko v činohře, silným uměleckým gestem zasáhl do oblasti opery (Fibichova Šárka v Plzni) i do muzikálu (Obraz Doriana Graye v Ta Fantastice). Jeho autorské a režisérské setkání s žánrem pohybového a tanečního divadla vzbuzuje proto velká očekávání. V Bouchačce má Jiří Pokorný k dispozici – kromě tanečníka souboru DOT504 Lukáše Homoly – dvě divadelní interpretky pověstné svou uměleckou otevřeností a kreativitou: členku činohry Národního divadla a vynikající zpěvačku Kateřinu Winterovou (mj. skvělou Noru z pera Elfriede Jelinek) a vůdčí ženskou osobnost českého alternativního (pohybového) divadla, choreografku a performerku Halku Třešňákovou.
DOT504 Dance Company – soubor fyzického tanečního divadla – charakterizuje vysoká technická úroveň, kreativita a výrazné osobnosti z řad interpretů i tvůrců jednotlivých projektů. Stírání hranic mezi divadlem a tancem, jejich prolínání, rozvoj současného tanečního projevu a akčního scénického pohybu jako skutečně současného umění, patří mezi hlavní znaky tvorby souboru. Neméně důležitý je důraz na rovnocenný tvůrčí přínos choreografa a tanečníků, na jejichž technické a interpretační úrovni, ale hlavně na kreativním přínosu choreograf a režisér staví při vytváření jednotlivých uměleckých projektů. Více: www.dot504.cz, facebook.com/DOT504
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 34 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 34 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 36 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 36 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?