Bouchačka – nový autorský projekt režiséra Jiřího Pokorného a DOT504
zprávy
Při hledání nových forem uměleckého vyjádření, vzdalujících se tradičnímu pojetí tance – sledu esteticky zvládnutých pohybů, se DOT504 tentokrát rozhodl pro spolupráci s dramatikem a režisérem Jiřím Pokorným. Projekt Bouchačka vypráví poněkud bizarní příběh klasického trojúhelníku dvou žen a jednoho muže s překvapivým vyústěním. Zvolená koncepce spolupráce činoherního autora a interpretů s tanečníkem tak vymezuje limity všem zúčastněným. Režisér i herci jsou připraveni o typicky divadelní vyjadřování, hereckou akci i výpravu a jsou odkázáni téměř výhradně na pohybové vyjadřování. Tanečník je zase nucen svým pohybem vyjadřovat přesně dané pocity, nálady a myšlenky, předepsané autorem.
Režisér a dramatik Jiří Pokorný patří ke špičce současné české divadelní režie. Ač má jeho režijní práce své ohnisko v činohře, silným uměleckým gestem zasáhl do oblasti opery (Fibichova Šárka v Plzni) i do muzikálu (Obraz Doriana Graye v Ta Fantastice). Jeho autorské a režisérské setkání s žánrem pohybového a tanečního divadla vzbuzuje proto velká očekávání. V Bouchačce má Jiří Pokorný k dispozici – kromě tanečníka souboru DOT504 Lukáše Homoly – dvě divadelní interpretky pověstné svou uměleckou otevřeností a kreativitou: členku činohry Národního divadla a vynikající zpěvačku Kateřinu Winterovou (mj. skvělou Noru z pera Elfriede Jelinek) a vůdčí ženskou osobnost českého alternativního (pohybového) divadla, choreografku a performerku Halku Třešňákovou.
DOT504 Dance Company – soubor fyzického tanečního divadla – charakterizuje vysoká technická úroveň, kreativita a výrazné osobnosti z řad interpretů i tvůrců jednotlivých projektů. Stírání hranic mezi divadlem a tancem, jejich prolínání, rozvoj současného tanečního projevu a akčního scénického pohybu jako skutečně současného umění, patří mezi hlavní znaky tvorby souboru. Neméně důležitý je důraz na rovnocenný tvůrčí přínos choreografa a tanečníků, na jejichž technické a interpretační úrovni, ale hlavně na kreativním přínosu choreograf a režisér staví při vytváření jednotlivých uměleckých projektů. Více: www.dot504.cz, facebook.com/DOT504
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
kritiky -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze -
Brečela jsem, ale stálo to za to. Arthur Pita ve mně objevil nový odstín ženskosti, který jsem do té doby nepoznala, říká Klára Jelínková, laureátka Thálie 2024
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 10 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 10 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 12 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 24 dny
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace