Úvodní choreografii s názvem Mountain Call vytvořil na míru brněnskému souboru jeho bývalý demi-sólista Dan Datcu z Rumunska. „Oslavuje kulturní identitu, v kontextu rumunského folkloru se věnuje třem tématům, a to je život, manželství a smrt," řekl Datcu. Z rumunského folkloru vychází i hudba k choreografii. V kontrastu k barvité a živé hudbě jsou kostýmy důsledně černobílé.
Choreografie Mária Radačovského Unanswered Question se věnuje hledání genderové identity a souvisejícím tématům, která jsou sice intimní, ale přesto plní veřejný prostor. „Osobně se jako příslušník většinové společnosti cítím být ve zvláštní situaci, do které jsem vtahován, aniž bych o to stál. Obecně se minority po období staletí útlaku konečně cítí svobodně. Jsem přesvědčený o tom, že důležité je nalézt rovnováhu," popsal Radačovský, umělecký šéf brněnského baletu.
Třetí choreografií večera bude Walking Mad Švéda Johana Ingera na Ravelovo Bolero. Vrací se na repertoár brněnského baletu v obnovené premiéře. Přináší vlny emocí, nejprve smích, pak i slzy. Scénu rozděluje pohyblivá stěna, která umožňuje různé členění a interakce. Symbolizuje například překážky, které si lidé vzájemně vytvářejí ve vztazích.
Národní divadlo Brno dlouhodobě usiluje o uvádění současného baletního repertoáru a původní tvorby. V minulé sezoně v programu Balanchine dostal prostor neoklasický baletní styl. Večer Bolero oproti tomu představuje současnou tvář baletu v různých pohybových rukopisech.
Zdroj: www.divadlo.cz
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?