Režiséři mají možnost zvolit při přípravě baletu Zvoník u Matky Boží ze dvou hudebních úprav. „I když existuje také úspěšná hudební verze Maurice Jarreho, já jsem zvolil Pugniho partituru, která je komponována se zřetelem na jednotlivé scény, ilustruje dané prostředí a je pro taneční zpracování srozumitelná," řekl Horák.
Uvedl, že z jeho pohledu je příběh Quasimoda se znetvořeným tělem a čistou duší, krásné Esmeraldy a vášnivého kněze Frolla plný osudových zvratů. „Láska, smrt a víra - to vše je přímo stvořeno pro ztvárnění pohybem. Dává možnost použít různé styly, zvolit odlišný choreografický slovník pro scény středověké pařížské lůzy a vybroušený styl pro jednání, které se odehrává na šlechtickém dvoře Fleur de Lys," doplnil režisér.
Každá z rolí, kterou diváci uvidí, má podle něj specifický charakter a obsahuje silné emoce. Ztvárnění klade na sólisty velké nároky nejen po technické stránce, ale jsou také výzvou pro pravdivé ztvárnění dramaticky vypjatých scén. „Balet střídá líbivé divertissementy, v nichž se může blýsknout soubor, s intimnějším tanečním divadlem," uvedl.
V hlavní roli Quasimoda se objeví Martin Tomsa, krásnou Esmeraldu tančí Karolína Valalíková, role Phoeba de Chateaupers se zhostí Michal Klapetek. V dalších rolích opavské publikum uvidí Tomáše Hoše, Oswalda Osoria nebo Patryka Zamojského a Kateřinu Ostapenko. Spolu s dalšími členy baletu Slezského divadla v Opavě vystoupí i studenti Janáčkovy konzervatoře Ostrava, děti z Baletního studia Slezského divadla v Opavě a orchestr Slezského divadla v Opavě.
Zdroj: divadlo.cz
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace