První premiérou sezony 2020/2021 bude inscenace s názvem Phoenix. Půjde o tři původní choreografie, vytvořené speciálně pro soubor Baletu Národního divadla. Jejich autory jsou Douglas Lee, Alejandro Cerrudo a Cayetano Soto. Světová premiéra titulu se odehraje 12. listopadu 2020 v Národním divadle.
V současné době má soubor na repertoáru řadu dějových baletů, v nichž ožívají nesmrtelné příběhy (La Fille mal gardée / Marná opatrnost, Labutí jezero, Oněgin, Spící krasavice, Čarodějův učeň, Kafka: Proces, Louskáček – Vánoční příběh, Leonce & Lena), v příští sezoně k nim přibude další titul.
Druhou premiérou sezony se stane Romeo a Julie Johna Cranka ve spolupráci s kostýmním návrhářem a scénografem Jürgenem Rosem. Crankův balet bude inscenován v detailní rekonstrukci. Česká premiéra bude uvedena 25. února 2021 ve Státní opeře.
Třetí premiéra sezony s názvem Forsythe–Clug–McGregor nabídne díla tří současných choreografů. William Forsythe je přední osobností světového tance. Spojuje balet s vizuálním uměním, přináší na scénu abstrakci, ale i výraznou divadelnost. Jeho konceptuální choreografická vize se inspiruje výtvarnými instalacemi, filmem, počítačovou tvorbou, mluveným slovem a experimentální hudbou. V rámci inscenace bude uvedena jeho choreografie The Second Detail, kterou doprovází hudba nizozemského skladatele Thoma Willemse. Choreografie vznikla v roce 1991 pro Kanadský národní balet a je specifická svou neoklasickou symetrií s plynule stupňovanou technickou náročností. Forsythe si hraje s tempem a typickými liniemi mimo osu. Druhým dílem bude choreografie Edwarda Cluga, uměleckého ředitele a choreografa Slovinského národního baletu v Mariboru, jenž dosáhl choreografického věhlasu v roce 2005 dílem Radio and Juliet. Třetím dílem bude Eden / Eden choreografa Wayna McGregora, britského tvůrce, který integruje tanec, film, výtvarné umění, digitální technologie i přírodní vědy. Ve svém díle se zabývá vlivem technologií na estetiku okolí – ale i lidského těla. Česká premiéra se uskuteční 6. května 2021 ve Státní opeře.
V rámci snahy objevovat nové dimenze bude na repertoáru také Dance Laboratory / Taneční laboratoř, platforma pro krátké autorské choreografie.
Zdroj: Národní divadlo
Balet Národního divadla v sezoně 2020/2021
Balet Národního divadla představil premiéry pro příští sezonu. „Mám radost z výhledu na novou sezonu Baletu, jež přinese tři premiéry, devět titulů a projekt Dance Laboratory. Zároveň s potěšením dodávám, že jsme dosáhli mezinárodního renomé, a to nejen díky hostování v mnoha zemích, kdy jsme šířili dobré jméno Baletu Národního divadla, ale také spektrem našeho repertoáru, který se může měřit s nejznámějšími světovými baletními tělesy,“ říká úvodem umělecký ředitel Baletu Filip Barankiewicz.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
V Ostravě se současnému tanci daří. Radost z něj zažívají tanečníci i diváci
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 33 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 33 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 35 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?