Rapture je odvozen ze středofrancouzského vytržení prostřednictvím středověké latinské raptury „záchvat, únos“, která pochází z latinského raptus „vynášení“. Rapture se také používá k mystickému spojení s Bohem nebo k věčnému životu v nebi.
Jejich duet, jehož různé fáze podbarvuje, a to doslova, také světelný design Michala HōR je výpovědí, která je ovlivněna i momentální situací. Čtyři obrazy jako různé zpovědi. Mikro příběhy ve kterých jsou scény vytvářeny lidskou tkání, která se vyvíjí a transformuje.
Odkaz na stream naleznete zde.
Jiří Bartovanec a Nicola Mascia se setkali v Berlíně v roce 2003 na inscenaci insideout německé choreografky Sashy Waltz. Během posledních osmnácti let nepřetržitě spolupracovali jako kolegové v souboru Sashy Waltz a příležitostně spolupracovali společně s jejich vlastním choreografickým výzkumem a tvorbou. Byla to ideální příležitost pro sloučení jejich zájmu o taneční, módní a kostýmní design. Téma se dobře přizpůsobuje jejich migračnímu zázemí a otázkám národní identity. Když oba přišli do Berlína, znovu se definovali, ponořeni do tehdy se rozvíjející umělecké scény. Zajímá je pocit, že jsou mimozemšťané, protože jim to umožňuje znovuobjevovat vlastní hybridní genealogie. Při práci na těchto aspektech neuvěřitelně rozmanité kulturní krajiny Bartovanec a Mascia věnují zvláštní pozornost tvorbě díla částečně zakořeněného v jejich osobních zkušenostech, přičemž také věnují náležitou péči externím přispěvatelům, jako jsou lokality kurátorů v Berlíně, Praze nebo New Yorku. Jejich proces znamená ponořit se do konstruktů národní identity považovaných za palimpsest a to neustálým předefinováním národní identity.
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?