Jeden z větších potlesků sklidil posluchač sedmého ročníku se soutěžní choreografií Tap Technique Ihor Bezděněžnych. Pečlivá rytmická práce a soustředěnost tanečníka rozhýbaly celý sál. Po krátké přestávce se představil Balet Praha Junior, a to hned dvěma pracemi – Očista od Aleše Hanzlíka a Sens Interdit / Vstup zakázán od Samuela Delvauxe. Při obou dílech vznikalo v divadle napětí z temnějších témat. Zatímco vojenská a dramatická Očista, využívající symboliky bílých masek, byla vytvořena pro sbor se sólistkou, Sens Interdit s bojovou, energickou a dunivou atmosférou patřilo jen jedné tanečnici a dvěma tanečníkům. Studenti pátého až sedmého ročníku si společně zatančili choreografii Bolero Pavly Köningsmarkové. Známá hudba Maurice Ravela rozezvučila sál a publikum skupinu tanečníků a tanečnic značně ocenilo.
Mnoho ostatních prací mělo spíš charakter baletních, moderních nebo jazzových cvičení skupiny, případně skupiny se sólisty, kde se střídaly atmosféry a různá témata. Láska, kabaret, ezoterika, Orient, také mravenečci a polka. To vše nabídlo Taneční centrum Praha divákům. O talentu studentů nelze pochybovat. Jejich technická práce měla svoje kvality. To se ale o celkovém působení interpretačních schopností říci nedá. Tanečníci jsou připravováni k atletickým výkonům, avšak přes jejich ztuhlý či usměvavě koncentrovaný výraz k zpracování tématu v těle nedochází, což je škoda. Jako interpreti, případně později tvůrci choreografií, by k přirozenému emočnímu provedení měli být vedeni. Je nutno podotknout, že i tentokrát (stalo se tak i na absolventských koncertech 14. června 2015) byly v programu zmíněné nevhodné narážky na další pražské konzervatoře. To rozhodně nepodporuje tvořivou uměleckou atmosféru, ve které by se každému líp pracovalo, případně i spolupracovalo.
Na závěr bych ráda zmínila, že pokud divák pečlivě hledal, zahlédl projevy jednotlivých osobností. Po takovém výstupu sklidili tanečníci od diváků ohromný aplaus a o tom, jestli uvedené dílo fungovalo, nebylo pochyb.
Psáno z představení 24. června 2015, Švandovo divadlo Praha.
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2015
Stupid Cupid
Choreografie: Vladimír Sojka
Hudba: Howard Greenfield a Neil Sedaka
Mravenečci
Choreografie: Eliška Grabcová
Hudba: Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř
Slavnost květin v Genzanu
Choreografie: Jan Schneider
Hudba: Edvard Helsted a Holger Simon Paulli
První špičky
Choreografie: Petra Padriánová
Hudba: Bobby McFerrin
Variace Modrého ptáka z baletu Spící krasavice
Choreografie: Šárka Isabela Lafková
Hudba: Petr Iljič Čajkovskij
Adagio
Choreografie: Miroslava Martinovská
Hudba: Ludwig Minkus
Variace Amora (z baletu Don Quijote)
Choreografie: Marius Petipa a Alexander Gorsky
Nastudování: Šárka Isabela Lafková
Hudba: Ludwig Minkus
La chevaleresque
Choreografie: Pavla Königsmarková
Nastudování: Pavla Königsmarková a Miroslava Martinovská
Hudba: Friedrich Burgmüller
Variace Floriny (z Pas de deux Modrého ptáka a Floriny)
Choreografie: Marius Petipa
Nastudování: Šárka Isabela Lafková
Hudba: Petr Iljič Čajkovskij
Tap Technique (soutěžní choreografie)
Choreografie: Ihor Bezděněžnych
Hudba: The Piano Guys a Michael Meets Mozart
Louisina polka
Choreografie: Pavla Königsmarková
Nastudování: Pavla Königsmarková a Miroslava Martinovská
Hudba: Bedřich Smetana
Trnky
Choreografie: Eva Vlčková
Nastudování: Eva Vlčková a Barbora Dastychová
Hudba: Jan Dumek
Misie
Choreografie: Eva Bezemková
Hudba: Ennio Morricone
Sleepsong
Choreografie: Eliška Grabcová
Hudba: Secret Garden
Stmívání
Choreografie: Natálie Housková
Hudba: Christina Perri
Looking
Choreografie: Natálie Housková
Hudba: Schrodinger’s Kitten
Fever
Choreografie: Eva Plocková
Hudba: Peggy Lee
Očista
Choreografie: Aleš Hanzlík
Hudba: Tarja Turunen
Vlak na Kolín
Choreografie: Eva Plocková
Hudba: Neřež
Bolero
Choreografie: Pavla Königsmarková
Hudba: Maurice Ravel
Sens Interdit / Vstup zakázán
Choreografie: Samuel Delvaux
Hudba: Qntal a Armand Amar
Let me fall
Choreografie: Jiří Voborský
Hudba: Josh Groban
If It Hadn’t Been For Love
Choreografie: Eva Plocková
Hudba: Adele
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?