„Cirkus, jaký jste nikdy předtím neviděli, cirkus, který zachází až do koncepčních a intelektuálních limitů,“ uvádějí Australané svoji hru v anotaci. A právě takový typ představení hledá Kasík pro svůj festival každý rok – minule třeba v inscenaci Filament, která propojila řadu novocirkusových disciplín na nejvyšší úrovni, anebo ve skvělé show Pink on the Inside, kde švédský žonglér David Eriksson otevřel téma transgenderu a kontrastu síly a křehkosti.
Letos Cirk-UFF probíhá od středy 31. května do neděle 4. června, kdy největší festivalový rej vypukne v pátek a potrvá do neděle. První dva dny se představila La Putyka se svým nejnovějším kusem Batacchio. Režisér Maksim Komaro v něm zkoumá postupy kočovných divadelních společností 19. století, a to včetně technologií, kterých tehdy užívaly, iluzionistických a dalších efektů. Charakter scén, kostýmy a většina složek inscenace pracují s tímto tradičním pojetím, a inscenace je tak nevšední připomínkou, jak mohlo divadlo působit, když jsme ještě neznali televizi, film ani další „lákadla“ a ve středu dění byla magie jeviště.
Zatímco se však první dva dny hrálo jen Batacchio, během dalších tří dnů festival zahrne pětadvacet akcí, takže opravdu platí, že jeho jádro se odehraje od pátku do neděle. Celé dění proběhne v trutnovském centru Uffo či jeho bezprostředním okolí a sledovat jej můžete buď živě, anebo s námi v každodenní reportáži.
Psáno z festivalu Cirk-UFF 1. června 2017, Uffo.
Batacchio
Režie: Maksim Komaro
Choreografie: Ilona Jäntti
Kostýmy a make-up: Kristina Nováková Záveská
Hudba: Jan Balcar
Světelný design: Jan Mlčoch
Scénografie: Hynek Dřízhal
Světová premiéra: 12. května 2017
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?