Dokonalá forma
Program zahájilo představení Time Takes the Time Time Takes Guye Nadera a Marie Camposové. Prvotní obraz, který se před divákem otevřel, byl klidný. Hudebník v pozadí a pět interpretů po straně scény čekajících, kdo první naruší jejich jednotnou statičnost. Z této koncentrované nehybnosti vystoupila jedna z tanečnic a rozpoutala pohybovou smršť, která strhla i ostatní. Každý pohyb, který se následně odehrál, byl propočítán do posledního detailu. Žádný nevyšel nazmar, měl svou přesnou funkci. Jako by se tanečníci pohybovali v přesně stanovených drahách, s kompasem ukazujícím jim směr.
Jednotlivé pohybové komponenty do sebe zapadaly s přesností práce švýcarského hodinářského mistra. Jeho tanečně mechanický stroj sestavený z lidských těl fungoval dokonale. Zřetelně se rýsoval kyvadlově vedený pohyb, opakovaný pád a jeho podchycení, přenášení váhy i setrvačnost a vynikala atypická tělesná sousoší.
Odosobnění tanečníci připomínali spíše přesně namazané součástky, vzájemně se formovali a stavěli do póz. Jejich strojovost podporovaly naprostá přesnost v rámci celého fungujícího aparátu, lehkost a téměř neslyšitelné dopady. Za stále intenzivnějšího rytmického doprovodu se hmota těl rozkládala a zase skládala, v pulzujících vlnách se energie celku přelévala z klidné fáze do frenetické.
Výbušnost i klid
Dva krátké duety, dva pohledy na partnerské soužití, dva přístupy k tanci. Carmen Fumero a Miquela Ballabriga, choreografové a zároveň interpreti, nevycházeli ve svém energickém duetu …Eran Casi Las Dos z partnerského sentimentu, ale z jeho dynamičnosti. Na scéně se střetly dvě výrazné osobnosti a žádná z nich nechtěla ustoupit a podřídit se té druhé. Nejdříve to byla ona, kdo měl navrch, poté on. Při zemi se odehrávaly pohyby vycházející z kontrastu mezi vznětlivostí a zklidněním, stavěly tanečníka do pozice rozzuřeného zvířete lačnícího po své oběti. Partnerka ho ještě dráždila svým přehlížením, ale pokud ji ignoroval, s patřičnou pohybovou výbušností se mu připomněla. Posléze se role vyměnily, tanečník začal nad ní získávat moc a tvarovat ji k obrazu svému. Nakonec je to právě ona, kdo jako vystrašené zvíře leží na zemi, a on, kdo k ní shlíží.
V poslední části večera se představil choreograf David Guerra, který vytvořil pro sebe a Inés Narváezovou geometricky přesně vystavěný duet nazvaný Outline. To, co si většinou spojujeme s partnerským vztahem – důvěru, oporu, jistou závislost a zamilovanost, která člověka vyvede z rovnováhy –, přetavil Guerra do statického modelu dvou lidských těl. Naprosto zpevnění tanečníci se neustále vychylovali z osy, opírali se vzájemně jeden o druhého, přičemž nepatrné zaváhání by znamenalo pád pro oba. Tvořili extrémní pózy, které jim umožnila speciální obuv s gumovou podrážkou. Po chvíli ale jeden z nich začal dokonalou souhru narušovat, odmítal se stavět do póz, a vše se tak rozpadlo.
Psáno z představení 13. června 2016, divadlo Ponec.
Tanec Praha 2016 Dance NEWs II
Time Takes the Time Time Takes
Idea a koncept: Guy Nader a Maria Campos
Režie: Guy Nader
Tvorba: Maria Campos, Thais Hvid, Guy Nader, Roser Tutusaus a Magí Serra
Hudba: Miguel Marin
Světelný design: Israel Quintero a Lidia Ayala
Kostýmy: Viviane Calvitti, GN|MC
Premiéra: 23. října 2015
…Eran Casi Las Dos
Režie a choreografie: Miquel Ballabriga a Carmen Fumero
Hudba: This Day In
Premiéra: 27. prosince 2014, Tenerife
Outline
Koncept a choreografie: David Guerra
Světelný design: Iván Martín
Hudba: Various
Hudební kompozice: David Guerra
Kostýmy: Lucrecia Martínez
Premiéra: 10. října 2014
VAŠE HODNOCENÍ
Hodnoceno 0x
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu