Nová kompozice Move On je sympatická, nemá zvláštní ambice vyjadřovat nějaké závažné téma. Trojice dobře sehraných a napojených tanečníků si v ní tanečního pohybu užívá.
S radostí roztancují dynamickou část na hudbu Johna Adamse. Vypadá to, že se rozvine velkolepý taneční výkon. Ale naopak, když hudba skončí, tanečníci pokračují ve variacích v rychlejším pořadí a zpívají si rytmické vzorce, jak tomu bývá při tréninku či nastudování. Z maximálního nasazení ubírají do markýrování, až do ztracena. V postupném krácení dílčích variací nohou mizí postupně pryč. Tedy spíše rekreují síly a odpočívají u velkého stolu, který je součástí scény.
Rádoby humorně navazují s novými motivy tanečního souboje. Jan Malík s Leou Švejdovou se tak trochu perou o prim v hudbě i v tanečním sdělení. Jeden začne a druhý si jde k přehrávači hudbu změnit, přidávají na dynamice a na síle i na délce taneční variace. Nakonec pohybové téma přebírá další tanečnice – Marta Trpišovská. Nově hravá sekvence začíná opět u stolu, vsedě na židlích. Ze slov, názvů jednotlivých částí těla se odvíjí rytmus pohybu. Plácáním, tleskáním na dílčí partie jednotlivě, i jeden přes druhého, zrychlováním a zesilováním daného tématu vzniká „orffovská“ dílna rytmu, hlasu a pohybu. Je velmi přesná.
Další vývoj nepřináší nic zvlášť nového ani objevného. Jen je všem dobře na duši na jevišti i v hledišti. V Move On jde o tanec a to je moc dobře. Psáno z premiéry 27. listopadu 2014, divadlo Ponec. Move On
Choreografie a režie: Veronika Švábová
Kostýmní spolupráce: Mariana Novotná
Světelný design: Robert Štěpánek
Hudba: John Adams, Amon Tobin a Bedřich Smetana
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 1x
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu