Brněnská konzervatoř byla zastoupena moderními variacemi pedagožky Vladimíry Kartousové na různorodé hudební žánry: sólové Tango na skladbu Gotan Projectu, francouzský šanson Avec le temps a jazzová píseň We like dance Mahalie Jackson. Po taneční stránce ovšem tyto choreografie nepřesáhly rozměr běžné variace na daný hudební doprovod, to samé se dá říci i o kostýmech účinkujících. Z pražských konzervatoří se nejprve představila soukromá Konzervatoř I.V.Psoty se dvěma moderními choreografiemi Venduly Reinbergrové, vedoucí oddělení moderního tance a taneční gymnastiky. Díla Against a Lonely, v prvním případě skupinová choreografie na hudbu Clinta Mansella a ve druhém sólo na známou skladbu Somebody Like You od Adele, intepretoval Mladý Balet Praha, výběr nejlepších studentek konzervatoře.
Jediná pražská státní konzervatoř – Taneční konzervatoř hl. m. Prahy – se na představení prezentovala dvěma duety, z nichž každé bylo vytvořeno profesionálními choreografy v oblasti současného tance. Stop&Go z dílny studentky choreografie Dany Palátové bylo originální svou inspirací tak běžnou věcí jako jsou dopravní světla, její tanečníci Ayno Nagamori a Ondrzej Janczura zaujali profesionální interpretací. Choreograf, tanečník a zakládající člen uskupení 420people Václav Kuneš vytvořil komický duet Que sera sera, který trochu evokoval prostředí cirkusu.
Nejhojněji co do počtu odtančených minut byla na happeningu zastoupena „domácí“ konzervatoř Taneční centrum Praha a to prostřednictvím Baletu Praha Junior, souboru, který je sestaven z nejlepších studentů této instituce. Během čtyř kratších i delších vystoupení soubor dokázal, že má nejvíce zkušeností v jevištní praxi v oboru moderního tance. Nejprve byl uveden vytříbený duet Vlasty Schneiderové Paganini pas de deux, následovala choreografie Lubomíra Kábrta Only You and Me. Toto dílo pro tři páry a jednu sólistku na skladbu Ludovica Einaudiho bylo čistou ukázkou moderní choreografie, přiléhavé jednoduché kostýmy, originální svícení a profesionální partneřina postavily tuto choreografii o třídu výš nad ostatní uvedená díla. Dále zatančil soubor TCP na skladbu Beyoncé Ave Maria v choreografii studentky Elišky Grabcové a dílo Samuela Delvauxe Underground. Během večera měli diváci příležitost shlédnout novou generaci tanečníků, kteří se formují na českých konzervatořích. Zatím jsou to stále pouze studenti a většina předvedených choreografií proto odpovídala úrovni závěrečného školního představení. Ovšem vzhledem k tomu, že se konzervatoře rozhodly vybrat ze svého repertoáru pouze ukázky moderního tance, či – jak se v programu píše – „současného tanečního divadla“, není možné z tohoto přehledu vyvozovat žádné závěry pokud jde o úroveň studentů tanečního umění na různých školách v republice. Je známo, že státní konzervatoře se zaměřují především na výuku klasického tance a své významné místo má i tanec lidový. Pro kompletní obraz úrovně českých konzervatoří by bylo nutné zařadit veškeré taneční styly, v nichž jsou studenti vzděláváni. Psáno z představení 8. ledna 2013 ve Velkém sále Městské knihovny v Praze
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace