V Pantomimě Na zábradlí vytvořila široký rejstřík rolí celého repertoáru, byla přední sólistkou souboru, ztělesňovala charakterní ženské postavy, např. role Tanečnice v Kdyby 1000 klarinetů (1958), Královna noci, Slečna s kufrem, Růženka a Mim v inscenaci Pantomima Na zábradlí (1959), řada rolí v Etudách (1960) a v Knoflíku (1968), Matka představená, Teta v Caprichos (1971), Cukrář, Dáma, Beduin, Bajadéra a Hraběnka ve Funambules 77 (1977), Hexa v Nosse (1981), Ženská z ulice, Matka Samsová, Vedoucí úřadu v Poutníkovi (1991). Výrazně se podílela s V. Hlobilem na inscenaci Trosečníci (1992). Pedagožka pohybové a herecké výchovy na Katedře nonverbálního divadla HAMU 1991–94. Spolupracovala na pohybové stránce desítek činoherních inscenací v různých divadlech.
Článek Ladislavy Petiškové u příležitosti 80. narozenin Ludmily Kovářové si můžete přečíst zde.
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 151–152.
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace