Vyjádření Yvonny Kreuzmannové si můžete přečíst zde.
Stanovisko Jitky Pavlišové a Maji Hriešik k tiskové zprávě Yvony Kreuzmannové uveřejněné 12.12.2023
V návaznosti na zveřejnění tiskové zprávy, kterou včera Yvona Kreuzmannová vydala v souvislosti s aktuálním děním kolem Divadla Ponec / Tance Praha, cítíme nezbytnost otevřeně se k ní rovněž vyslovit.
Velmi nás znepokojuje, že Yvona Kreuzmannová i přes naše odmítnutí být součástí konzultačního týmu nadále veřejně operuje našimi jmény v souvislosti s jeho vytvořením, v rámci něhož nás bez předchozí relevantní kontextualizace oslovila na sklonku léta/počátku podzimu ke spolupráci. Námi od samého začátku vyslovované výhrady a dotazy spjaté s nynějšími transformacemi v Divadle Ponec nikdy nebyly transparentně komentovány a konceptualizovány, což vedlo ke stále hlubším informačním mezerám a kličkám, a následně proto k našemu definitivnímu odmítnutí být součástí těchto strukturálních a personálních proměn. Nejenže však jakékoliv naše dotazy či argumenty nebyly nikdy adekvátně komunikovány a diskutovány, ale – jak zjišťujeme – byly dokonce, zcela vytrženy z kontextu a v zásadně překrouceném znění, explicitně použity pro účely rétoriky Yvony Kreuzmannové obhajující svůj koncept re-strukturalizace a re-perzonalizace Divadla Ponec (notabene Tance Praha vůbec). Tak se stalo, když otiskla ve své tiskové zprávě výňatek z naší soukromé mailové komunikace, v níž jsme citovanou pasáž argumentačně užívali ve zcela jiných souvislostech.
Protože stejně jako vy všichni i my voláme po transparentnosti a otevřeném jednání, rozhodli jsme se zveřejnit i část emailu, ve které vyslovujeme svůj nesouhlas s momentálním děním, a tím naše odmítnutí být součástí konzultačního týmu:
„My bychom rádi oznámili, že my ten konzultační tým nejsme. Každý jsme, a každý z trochu jiného, ale domníváme se, že zároveň vždy relevantního důvodu, vyslovili pochybnosti o své účasti. Svou účast jsme nepotvrdili i z důvodu momentálních proměn Divadla Ponec v této sezóně.“
S odstupom času sa mi celá myšlienka vytvorenia konzultačného tímu Yvonou Kreuzmannovou zdá absurdná. Podstata konzultovania je totiž v tom, že prebieha skôr než sa uskutočnia veľké rozhodnutia a zmeny. Asi to, o čom treba diskutovať je teda nová predstava manažmentu divadla „podľa Yvony Kreuzmannovej“ a čo pre odvetvie znamená. Prečo si ňou nie sú istí ani umelci alebo tím? Navrhuje totiž, aby Divadlo Ponec už nemalo umeleckého riaditeľa, že postačí šikovný výkonný manažér. Prečo si myslí, že je to lepšie? Ja si to neviem predstaviť, ale keďže nie som jej konzultantkou, tak môžem akurát komentovať zámer, a poznamenať, že sa v jej argumentovaní bijú jednotlivé vyjadrenia, raz tvrdí že divadlu chýba koncepcia a smerovanie a inokedy, že nepotrebuje pozíciu toho, kto by ju (sám alebo hoci aj s konzultačným tímom) sformuloval. Áno, je riaditeľkou nezávislej, nezriaďovanej inštitúcie, môže robiť takéto rozhodnutia. Len nie je korektné, že svoje rozhodnutia prezentuje ako snahu otvárať sa názorom širšej odbornej verejnosti a chuti diskutovať. Lebo v takom prípade by nesmela z emailov vyberať len také vety, ktoré jej aktuálne zapadajú do koncepcie.
Jitka Pavlišová, Maja Hriešik
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážená paní Yvono Kreuzmannová, zakladatelko a ředitelko Tance Praha, děkujeme za vyjádření. Nepovažujeme ho za odpověď na manifest, který v tuto chvíli podepsalo přes 300 lidí.
Schůzka 20. 12. je svolána příliš na poslední chvíli, v hraničním čase. Dopis také vůbec nereaguje na jakýkoliv z bodů našeho manifestu, nevnímáme ho tedy jako skutečnou výzvu k dialogu. Jsme pro osobní setkání, ovšem za předpokladu, že na něm bude přinejmenším představena správní rada Tance Praha (bod č. 1) a deklarováno fungování nového uměleckého vedení Ponce a představeni členové nového poradního sboru (bod č. 2).
Zároveň považujeme za vhodné vést debatu s ověřeným moderátorem a na „neutrální půdě“ mimo Ponec. Navrhujeme termín mezi 8. a 12. 1. 2024.
Děkujeme za odpověď a přejeme klidný advent.
(řazeno abecedně podle prvního jména)
Alica Minar
Andrea Miltnerová
Andrej Štepita
Bára Látalová
Barbora Faifr Repická
Daniela Kolková
Daniela Voráčková
Eliška Brtnická
Eva Priečková
Florent Golfier-Brechmann
Hana Polanská
Helena Arenbergerová
Jan Razima
Jana Látalová
Jana Novorytová
Jaro Viňarský
Jazmína Piktorová
Jiří Šimek
Johana Pocková
Júlia Pecková
Karolina Plicková
Lucia Račková
Ludmila Vacková
Lukas Bliss
Lukáš Karásek
Marie Gourdain
Markéta Jandová
Markéta Pucová
Markéta Stránská
Markéta Vacovská
Marta Ljubková
Martin Talaga
Martina Hajdyla Lacová
Michal Cáb
Mirka Eliášová
Miřenka Čechová
Mish Rais
Natálie Matysková
Nela H. Kornetová
Nikola Krizek
Pasi Mäkelä
Peter Šavel
Petr Boháč
Petr Dlouhý
Petr Vrba
Petra Hanzlíková
Petra Tejnorová
Ran Jiao
Sabina Bočková
Sára Arnsteinová
Silvia Sviteková
Sodja Lotker
Tereza Lenerová
Tereza Ondrová
Tereza Svobodová
Tinka Avramová
Tomáš Janypka
Tomáš Procházka
Věra Ondrašíková
Viktor Černický
Wanda Kaprálová
Zdenka Brungot Svíteková
Zuzana Frištíková
Zuzana Zabkova
Zdroj: Vize tance
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem