Kaligram Míření zaslal Guillaume Apollinaire své dívce Madeleine v červnu roku 1945.
„Při tvorbě představení jsem vycházela z obsahu, tvaru a kontextu, ve kterém báseň vznikla. Promítá se do ní problematika vztahu ve válečném období, odloučení, stesk, touha a dopad války na mezilidské vztahy, nejen ty milostné. Záměrně jsem vybrala jeden příběh z tisíce na pozadí světové tragédie, abych upozornila na dopady, které válečný stav může přinést. V některých částech choreografie jsem vycházela z civilního pohybu, který postupně rozehrávám do tance. Hranice mezi běžným a tanečním pohybem je někdy zřetelná, jindy téměř neviditelná. Stejně tak jsou některé pohybové sekvence významotvorné, jiné se stávají nositeli poselství až společným dialogem se světly a animací Jakuba Veselého,“ přibližuje autorka projektu, choreografka a tanečnice Anna Kroupová.
Výraznou vizuální stránku inscenace umocní charakteristický hlasový projev, práce s rytmem a vrstvami skladby hudebnice Anny Tretiagové. Ke spolupráci na dramaturgii Kroupová přizvala choreografku Jolanu Šturmovou.
Míření je čtvrtou celovečerní inscenací kolektivu mladých tvůrců a interpretů na poli současného tance MANUS Art Collective. Pod vedením Štěpány Nlasa Mfuta, Šimona Kluse a Šárky Říhové od roku 2020 propojuje umělce z oblastí tance, divadla, hudby a výtvarného umění. Témata tvorby často vychází z osobní zkušenosti autorů reflektujících sociálně společenské a environmentální otázky. „Tanec je slovem, komunikačním tokem, skrze který promlouváme s osobitou poetičností, pravdivostí a snahou přivést diváka k zamyšlení a dialogu,“ doplňuje Říhová.
Další informace o projektu najdete na www.manus-art.cz.
Zdroj: MANUS Art Collective
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace