Naši milí umělci, partneři, tvůrčí týmy,
ráda bych vás oslovila jako zakladatelka a ředitelka Tance Praha se všemi jeho činnostmi – festivalu TANEC PRAHA, PONCE a od loňska Studia Krenovka, České taneční platformy, ale i autorka vize / projektu Domu tance v bývalých Lázních Žižkov – a to s dobrou zprávou o postupném systémovém řešení změn v managementu PONCE.
Věřím, že se shodujeme na tom, že tým divadla PONEC učinil jak během covidu, tak v době nebývalé uprchlické krize, obrovský kus práce a jasně deklaroval podporu umělcům v nelehké situaci a podmínkách. Rok 2023 jsme museli nastartovat bez výkonné manažerky PONCE. Vedoucí provozu a produkce Markéta Bártů je oporou týmu již od otevření PONCE, vedle toho se rozšířil a doplňuje ekonomicko-účetní tým. Markéta Perroud navázala na naše společné umělecké vedení v maximální snaze o péči o umělce, za což jí patří velký dík, obměnil se a omladil technický tým. Vnímám, že Achillovou patou bylo v PONCI řízení týmu komunikace a řada věcí se proto zpozdila nebo vůbec nebyla řešena, což vyplynulo i z několika diskusí s vámi, umělci a jejich týmy.
V létě jsme vyhlásili Open Call na výkonný management návazně na snahu doplnit tým o vedení komunikace PONCE a posílení produkčního týmu i s ohledem, avšak nejen, na šíři ukrajinských a mezinárodních aktivit. Během podzimu proběhla řada rozhovorů se zájemci o práci m.j. i s přihlédnutím k velkému přetížení některých členů týmu Tance Praha a výsledkem je restrukturalizace týmu divadla. Pevně věříme, že postupně pomůže nastavit výrazně lepší komunikaci a čitelnost podmínek, které divadlo jako veřejná služba vytváří v rámci svých možností pro umělce a jejich týmy, stejně jako pro nejširší veřejnost.
Novou výkonnou manažerkou divadla PONEC je Hana Pelánková, která se spolu s námi těší na partnerskou spolupráci s každým spřízněným uměleckým týmem a ráda bude naslouchat a sdílet vaše náměty ke zlepšení či vyšší transparentnosti. Tým komunikace má nově nastavené řízení v rámci struktury organizace a hlavní kontaktní osobou je v něm pro vás Ema Šlechtová. S novými posilami se spolu s Hankou pokusí o lepší nastavení a vyjasnění toho, co dokáže divadlo nabídnout a jak posílit společné úsilí o účinnou propagaci. Koordinátorkou programu PONCE, tzn. zcela zásadní kontaktní osobou pro plánování programu divadla od premiér přes zkoušky po reprízy a specifické akce, je nově Barbora Miko Loumová, která se k nám vrací po mateřské, a to s elánem sobě vlastním.
S ohledem na kumulaci funkcí a velké přetížení vedení Tance Praha Správní rada rozhodla o zrušení pozice „umělecký ředitel divadla“, čímž k 30. 11. končí v této funkci Markéta Perroud a pokračuje v práci na festivalu TANEC PRAHA a vybraných EU projektech. To znamená, že vše, co je v PONCI dohodnuto na tuto sezonu 2023/24, zůstává platné a bude realizováno s výše uvedeným obměněným týmem PONCE.
Vnímáme, že princip otevřeného produkčního domu je dobré podpořit debatou s větším okruhem expertů. Sledujeme tím cestu k čitelnému nastavení dramaturgie divadla od příští sezony. Cílem je upřesnit status „associate artist“ a definovat možnosti pro začínající umělce na základě otevřené diskuse s nezávislými odborníky mimo úzký tým Tance Praha. Na základě této organizační změny bude nově se tvořící konzultační tým divadla úzce spolupracovat s novým managementem za účelem přípravy 24. sezony 2024/25 divadla PONEC a postupně napomůže redefinovat jeho dramaturgickou strategii.
Proměnou procházejí i další týmy pracující na mezinárodních projektech, festivalu a technickém zabezpečení aktivit.
Jsem přesvědčena, že v úzkém partnerství s vámi, umělci a vašimi tvůrčími týmy, dokážeme podpořit nové posily Tance Praha a společně nabízet veřejnosti mimořádné zážitky.
Děkuji za vaši práci a energii, kterou v nás tanec dokáže dobíjet.
Yvona Kreuzmannová
Zdroj: Ponec, Facebook
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace