Balet Oliver Twist se představí v Plzni
zprávy
Richard Ševčík je výraznou osobností plzeňského baletního souboru. Po choreografiích v operách a muzikálech se jeho prvním velkým choreografickým počinem stal balet Sen noci svatojánské, následoval Obraz Doriana Graye – jeho první autorská inscenace, za kterou obdržel Uměleckou cenu města Plzně.
„Dramatický příběh Olivera Twista, jenž se po útěku z chudobince nevědomky stane členem zločinecké bandy, zpracovala do podoby libreta manželka choreografa Kateřina Ševčíková, rovněž členka baletního souboru DJKT. Jako hudební podklad zvolil Richard Ševčík kompozice z filmů Oliver Twist a Vévodkyně od britské skladatelky Rachel Portmann, autorky hudby k mnoha slavným filmům jako Čokoláda, Pravidla moštárny nebo Emma, za niž získala Oskara,“ dodávají zástupci Baletu DJKT.
„Hudba Rachel Portman k filmu Romana Polanského Oliver Twist evokuje emoce i atmosféru příběhu, ale protože jsem vedle dramatické roviny chtěl podpořit i rovinu romantickou, použil jsem také hudbu z filmu Vévodkyně. Věřím, že to pro diváka bude zase jiný a zajímavý zážitek. Hudba symfonického orchestru třeba v Labutím jezeře je nosná, zatímco filmová hudba je spíš podkladová. Je důležité vymyslet choreografii tak, aby hudba ve správnou chvíli podpořila tanec, což není jednoduché,“ vysvětluje Richard Ševčík svou volbu.
V inscenaci se kromě baletního sboru představí také žáci Baletní školy DJKT v rolích dětí ze sirotčince a dětí ze zlodějské bandy, v titulní roli malého Olivera alternují Benjamín Hradil s Janem Soukupem. Dějem provází diváky postava Čtenáře, o kterou se podělili sólista baletu Martin Šinták, Lukáš Ondruš ze souboru muzikálu a Petr Konáš z činohry. „Malí tanečníci jsou moc šikovní, například scéna v sirotčinci má deset minut a zvládají to skvěle,“ prozrazuje Richard Ševčík, který k vytvoření výpravy oslovil své ověřené spolupracovníky, stejně jako u předešlých inscenací navrhl kostýmy Tomáš Kypta a scénu Karel Devera, který je jevištním mistrem Velkého divadla.
Zdroj: DJKT
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 5 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr