Fiver, mezinárodní platforma pro podporu, prezentaci a produkci audiovizuálního tance, propaguje choreograficko-audiovizuální tvorbu a podporuje profesionalizaci žánru tanečního filmu na festivalu mezinárodního věhlasu FIVER již od roku 2012. Po úspěchu festivalu FIVER 2019, jehož sedmý ročník se uskutečnil v Logroñu a Madridu, se v letošním roce 2020 již podruhé koná v rámci festivalu program Fiver-Cervantes. Jedná se o práce španělských a latinskoamerických tvůrců, vybrané kurátorem Samuelem Retortillem, které nabídnou současný pohled na audiovizuální taneční tvorbu, kterou produkoval Fiver, anebo ta díla, která uspěla v jeho mezinárodní soutěži.
Díla významných španělských filmových režisérů třech generací představují ideální vzorek toho, jak se tanec ve filmu proměnil ve specifickou řeč pohybu, kdy tvůrce vdechne život tanci přes obrazovku.Pět děl si můžete vychutnat v cyklu Fiver-Cervantes 2020 (Iberoameričtí finalisté): výherkyně zvláštní ceny FIVER 2019, Miluji služebné za to, jak jsou neskutečné, Sofia Castro (Argentina); finalista, Babelian Circles, Ferranda Romeua, a díla ve spolupráci Fiverlabs 2019, Tělo na tělo 2.0, koordinované Estebanem Cruccim a Jordim Cortesem, Víno nebo hrozny?, Álexe Pachóna; a Tanečnice, Rubina Steina.
Tento program je rozšířen o «Cuerpos confinados» (Těla v karanténě), cyklus nahrávek vzniklých během karantény, renomovaných umělců jako je Elías Aguirre, Richar Mascherin, Asun Noales, Alex Pachón, Jesús Rubio, Antonio Ruz, Guido Sarli a Pablo Venero. Celý tento program bude zařazen na festival Baila España v Brémách, a kromě jeho prezenčního konání bude mít letos i digitální verzi, která bude dostupná celé síti Institutu Cervantes ve světě.
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu